Dieta od Rosedala

Některé potraviny tvorbu leptinu podněcují. Sacharidy - pečivo, obiloviny, cereálie, těstoviny a škrobnatá zelenina - patří k nejhorším variantám. Po konzumaci těchto potravin letí hladina leptinu strmě vzhůru.

Na jaké bázi funguje

Rosedaleova dieta je účinná, neboť koriguje metabolickou poruchu, příčinu obezity a předčasného stárnutí: hormonální nerovnováhu. Hormony jsou poslové metabolismu, kteří řídí veškeré aktivity včetně množství potravy a fyzického zdraví. Hormony vám pomáhají, nebo škodí. Nesprávná strava vytváří hormonální nerovnováhu, spouštějící pocit hladu a přejídání, hlavní příčiny, proč lidé nemohou zhubnout a udržet si stálou váhu. Správná dieta - Rosedaleova dieta - téměř magickým způsobem kontroluje pocit hladu a odstraňuje přejídání. Proto je tak účinná.

Nebraňte se jídlu

Hlad je silný nepřítel. Jak sděluji svým pacientům, držet dietu a bránit se hladu je totéž jako balancovat na kraji propasti a doufat, že zákon přitažlivosti přestane fungovat. Nakonec to vzdáte. Máte-li hlad, rozhodnete se najíst a nakonec se začnete přejídat.

Hormon leptin

Jakým způsobem Rosedaleova dieta brání pocitu hladu? Rosedaleova dieta kontroluje klíčový hormon, který reguluje chuť k jídlu a hubnutí. Tento hormon se nazývá leptin. Leptin se vytváří v tukových buňkách. Sděluje mozku, kdy je čas k jídlu, kolik sníte a zejména, kdy již hlad nemáte. Jestliže tělo reaguje na leptin správně, mozek a další tkáně poznají, že jste přijali dostatek potravy a nahromadili dost tuku, začne nadbytečný tuk spalovat. Tato zpětná vazba vás chrání před ukládáním tukových zásob. Aby tělo vnímalo leptin, musí jeho hladina zůstávat stabilní a nízká.

Udržení nízké hladiny leptinu

Některé potraviny tvorbu leptinu podněcují. Sacharidy - pečivo, obiloviny, cereálie, těstoviny a škrobnatá zelenina - patří k nejhorším variantám. Po konzumaci těchto potravin letí hladina leptinu strmě vzhůru. Chcete-li zhubnout a zachovat si dosaženou váhu, je nutné udržovat nízkou hladinu leptinu, aby se mozek a další tkáně naučily leptin vnímat. Po obnovení citlivosti na leptin přestanete hromadit nadbytečný tuk a naopak jej začnete spalovat. Budete schopni regulovat pocity hladu, přestanete se přejídat a získáte štíhlou, dobře tvarovanou a zdravou postavu.

Pravidla hry

    1. Snižte leptin

    Z mé zkušenosti s tisíci pacientů jsem zjistil, že jakmile snížíte leptin a obnovíte citlivost na tento hormon, leptin počne konat svou práci, to znamená tlumit hlad a spalovat tuky. Dieta, která nesnižuje rychle leptin, nemůže být úspěšná. V Rosedaleově dietě se hladina leptinu nalačno sníží dlouho předtím, než začnete pozorovat úbytek váhy. Je dovoleno jíst, když máte hlad, a tak často, jak chcete. Konzumace menšího množství kalorií nastává v důsledku nižšího hladu při zlepšené citlivosti na leptin.

  • Zdravý tuk snižuje leptin

    Pouze jediná dieta snižuje leptin účinně a rychle - strava obsahující přiměřené množství zdravých tuků s nízkým zastoupením škrobů a cukrů - Rosedaleova dieta. Zdravý tuk podporuje organismus, aby spaloval více tělesného tuku. Nestimuluje tvorbu leptinu – avšak spíše ji snižuje.

    1. Buďte se sebou spokojení

    Tento plán výživy vyvolá ve vašem těle převratné změny. Naučíte se nově stravovat pro lepší vzhled a pocit. Usmívejte se, zaměřte se pozitivním směrem a vykročte.

    1. Vyhněte se cukru a škrobům

    Pro obnovení spalování tuků jezte první tři týdny co nejméně cukrů nebo škrobů. Nemusíte počítat sacharidy v gramech, vylučte sacharidy bez vlákniny. Nejezte škrobnaté potraviny jako brambory, pečivo, rýži, těstoviny, brambory, cereálie, kukuřici a veškeré obilniny. Pokrmy připravujte ze zeleniny kromě druhů s vysokým obsahem sacharidů jako řepy, mrkve a rajčat. Omezte příjem ovoce (maximálně 1/4 šálku denně), vhodné jsou bobule, zejména borůvky. Po prvních třech týdnech můžete zařadit některé škrobnaté potraviny.

    1. Nebojte se tuků – jezte zdravé tuky

    Jedná se o tučnou dietu – při hladu jezte tuky! Vybírejte zdravé tuky v ořeších, avokádu, tučných rybách, olivách atd.

    1. První tři týdny omezte nasycené tuky

    Chcete-li zhubnout, potřebujete odbourat nasycené tuky. Proto je nejezte, zejména první tři týdny. Vylučte hovězí, vepřové, jehněčí a většinu tučných mléčných produktů a jezte nejvíce ryby, ořechy, kuřecí maso, zeleninu a netučné sýry. Po uplynutí tří týdnů lze zařadit potraviny obsahující nasycené tuky (například libové hovězí, jehněčí a vepřové), ale během hubnutí tyto potraviny omezte.

    1. Jezte přiměřené množství bílkovin

    Tato dieta je tučná dieta, nikoli bílkovinná. Jezte množství vhodné pro vás.

    1. Jezte, máte-li hlad

    Nesmíte hladovět. Dostaví-li se hlad, jezte zdravé tuky, bílkoviny (v přiměřeném množství) a vlákninu (například zeleninu). Zdravou přesnídávkou jsou syrové nebo na sucho opražené ořechy, arašídová pomazánka, guacamole, zelenina a dipy. Neměli byste hladovět. To myslím vážně! Máte-li hlad, snězte ořechy nebo přesnídávku. Pokud se bez sacharidů nenasytíte, jezte zeleninu. Chuť na sladké a škroby, podobné závislosti, během tří týdnů odezní.

    1. Pijte hodně vody

    Pijte vodu nebo bylinné čaje. Vylučte limonády, i dietní a džusy. Vyzkoušejte minerální kúru Hollywood Mineral Fit Slim, která zeštíhluje a detoxikuje zároveň.

    1. Nepřejídejte se

    Při hladu snězte malou přesnídávku. Pro metabolismus je vhodnější sníst několik menších jídel než tři velké porce denně.

    1. Jezte pomalu

    Při zhltnutí jídla mozek nezjistí, že již nepotřebujete jíst a budete se přejídat. Při pomalé konzumaci pokrmu se mozek dozví, že jste nasyceni a vy sníte jen tolik, kolik potřebujete.

    1. Nejezte nejméně tři hodiny před spaním

    Poslední jídlo před spaním by mělo následovat po 12 hodinách od prvního pokrmu. Tak si organismus odpočine, ozdraví a vy se lépe vyspíte. Trávení vyžaduje energii. Dopřejte trávicímu ústrojí odpočinek. Můžete pít vodu.

    1. Cvičte

    Po posledním jídle dne si (ideálně) zacvičte. Cvičte 15 až 20 minut, nebo jděte na kratší procházku (lépe do kopce). Snáze spálíte cukr a tuk spalujete během spánku. Spalujete tuk celou noc a čím více tuku se zbavíte, tím rychleji si tělo zvykne na tento mechanismus. I brokolice obsahuje cukr a tak chci, abyste se zbavili nejdříve cukru. Nejezte pozdě večer s tím, že si pak lehnete a usnete. V tomto případě se organismus snaží strávit jídlo namísto odpočinku.

    1. Vydržte

    A nakonec... Vydržte alespoň tři týdny. Metabolismus se změní ze „spalovače cukru” na „spalovače tuku” během tří týdnů. Po této změně poznáte rozdíl. Získáte více energie, bystřejší mysl a lepší spánek. Podle mých zkušeností, jakmile poznáte rozdíl a mozek změní své potřeby, většina lidí se ke svým starým stravovacím návykům již nevrátí.

Nikdo není dokonalý

Je lépe nezhřešit, ale pokud porušíte pravidla, napravte to cvičením. Pokud si to neuvědomíte a dáte si sendvič nebo dort, svižně se 20 až 30 minut procházejte, nebo si zacvičte ihned po jídle. Pokud pohybem nespálíte veškeré kalorie ze sacharidů, stoupne hladina krevního cukru, leptinu a inzulínu, sníží se odbourávání tuku, uloží se zásobní tuk, takže se vrátíte do předchozího stavu narušeného metabolismu.

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id21803 (zdravotnimagazin.cz#5462)


Přidat komentář