Dieta podle barevného jídelníčku

Zpočátku se nemusíte ani vzdát oblíbených dobrot. Postačí, když denně sníte navíc například rajče, vypijete sklenici pomerančové šťávy či sníte okurkový salát. Důležité je, abyste střídala všechny dostupné druhy ovoce a zeleniny.

Rozmanitý jídelníček

To, že barvy mají pozitivní vliv na lidský organismus je známo, ale věděli jste, že se dá pomocí nich také hubnout? S pomocí červených, žlutých a zelených pochoutek snadno zlepšíte svou figuru, zlepšíte si náladu a spálíte tukové zásoby. Pestrá strava obsahuje látky důležité i pro posílení imunitního systému.

Nevzdávejte se oblíbených dobrot

Zpočátku se nemusíte ani vzdát oblíbených dobrot. Postačí, když denně sníte navíc například rajče, vypijete sklenici pomerančové šťávy či sníte okurkový salát. Důležité je, abyste střídala všechny dostupné druhy ovoce a zeleniny. K tomu ještě odolat čokoládovému pokušení a omezit denní přísun tuků.

Zkuste si při hubnutí pomoci i minerální kúrou.

červená barva

Červená barva představuje lásku, náruživost, energii. Červená povzbuzuje a dodává životní energii. Červené potraviny (rajčata, ředkvičky, červená řepa, červená kapusta, chilli papričky, hroznové víno, jahody, maliny, rybíz, třešně, červený rybíz, třešně, červený meloun, fíky) mají co nabídnout. Obsahují červené barvivo lykopén, látku, která posiluje imunitní systém a obsahují vitamin C. Některé obsahují i hořčičný olej, který startuje spalování i tukových rezerv.

Oranžová a žlutá barva

Psychologové tvrdí, že žlutá povzbuzuje dobrou náladu, podporuje energii a veselost. Žluté a oranžové ovoce (ananas, banány, citrony, mango, broskve, pomeranče) a zelenina (brambory, dýně, kukuřice, mrkev a paprika) jsou plné karotenu. Vitamin A a betakarotén působí jako přirozený antioxidant, který zbavuje tělo škodlivých látek a chrání proti působení volných radikálů. Kromě toho jsou žluté a oranžové potraviny bohaté na vlákninu, která ulehčuje srdci, podporuje krevní oběh a stará se o odbourávání tuků.

Zelená barva

Zelená je barvou života, přírody, růstu. Harmonizuje a uklidňuje podrážděné nervy, pomáhá při vyčerpání a podporuje optimismus. Zelené pochutiny (bylinky, listové saláty, hroznové víno, kiwi, řeřicha, fazole, okurky, angrešt, hrušky, špenát, hrášek) jsou jedny z mála, jež obsahují kyselinu listovou, která je neodmyslitelná při dělení buněk a krvetvorbě. A navíc obsahuje i chlorofyl, který má magnesium, a ten přeměňuje tuky v energii.

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id22183 (zdravotnimagazin.cz#6439)


Přidat komentář