Jarní očistná dietní kúra

Na jaře se probouzí nejen příroda, ale i lidský organismus. Obnovují se životní funkce, zrychluje se metabolismus, což vytváří ideální podmínky pro hubnutí. Na jaře se hubne mnohem lépe než v zimě, kdy se naopak organismus chystá ke spánku.

Souznění s přírodou

Na jaře se probouzí nejen příroda, ale i lidský organismus. Obnovují se životní funkce, zrychluje se metabolismus, což vytváří ideální podmínky pro hubnutí. Na jaře se hubne mnohem lépe než v zimě, kdy se naopak organismus chystá ke spánku a jako obranu proti zimě si vytváří teplé tukové polštářky.

Změna jídelníčku

Jak tedy začít s jarní dietou? V první řadě musíte změnit jídelníček. Zařaďte do něj především ovoce a zeleninu, čerstvé ovocné a zeleninové šťávy (ne ty kupované v obchodech, napěchované sladidly a éčky) a celozrnné pečivo. Omezte množství tuku a cukrovinek, vepřové a hovězí maso vyměňte za ryby a lehké drůbeží. Jídlo si rozdělte vždy do pěti denních dávek a nezapomínejte na pravidelný pitný režim. Velkou výhodou je, že níže uvedenou týdenní očistnou jarní kúru si můžete kdykoliv zopakovat.

Očistný dietní plán

  • První den

    První den jezte pouze zeleninové saláty a zeleninu v syrovém stavu. Množství není omezené. Pijte zeleninové šťávy, čistou vodu a bylinné čaje (nejlépe detoxikující kopřivový čaj).

  • Druhý den

    Druhý den je ovocný – vyvarujte se ale příliš sladkému banánu, ananasu, melounu a hroznovému vínu. Pijte ovocné šťávy, čistou vodu a bylinné čaje. Detoxikaci můžete podpořit také pitím vody s citronem nebo vody se lžící jablečného octa.

  • Třetí den

    Třetí den si můžete dovolit brambory, celozrnné pečivo, rýži a těstoviny se zeleninou.

  • Čtvrtý den

    Čtvrtý den jarní očistné diety je stejný jako den třetí, jen místo zeleniny konzumujte ovoce.

  • Pátý den

    Pátý den můžete do svého jídelníčku zařadit nízkotučné mléčné výrobky.

  • Šestý den

    Šestý den je stejný jako den pátý.

  • Sedmý den

    Sedmý, poslední den jarní diety, si dejte rybu s bramborami nebo kuřecí maso s rýží. Maso upravujte vařením, dušením nebo opečením nasucho.

Zbavení škodlivých látek

Jarní dietou tělo zbavíte škodlivých látek a nastartujete jej do nového, lehčího stravovacího režimu. Optimální ztráta jsou dva kilogramy za týden. Pokud chcete výsledky diety ještě umocnit, zařaďte do svého dietního plánu cvičení. První den začněte delší procházkou, druhý den rychlou chůzí, třetí den si můžete lehce zaběhat a takto dále zvyšovat fyzickou zátěž. Pohybovou aktivitu si naplánujte nejlépe na večer. Dvě hodiny před spaním už nic nejezte.

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id21744 (zdravotnimagazin.cz#5308)


Přidat komentář