Nápoje, které prospějí k hubnutí

Podle posledních studií prospívá malé množství alkoholu našemu zdraví. S tímto faktem musíme zacházet opatrně, protože naopak větší než přiměřené množství alkoholu zdravotní stav zhoršuje a podporuje závislost.

Čerstvé džusy

Pokud si nemůžete doma (např. z finančních důvodů) odšťavňovačem vyrábět džusy z čerstvé, nejlépe bio zeleniny, kupujte jen 100% džusy bez barviv a konzervačních látek (pozor: různé nektary a slazené džusy obsahují více kalorií než sladké limonády!). Ovocné džusy jsou vhodnější než sladké limonády, ale rychleji zvyšují hladinu cukru v krvi, méně zasytí a obsahují málo vlákniny.

Co zpomaluje metabolismus

  • Studené nápoje, které zpomalují metabolismus a podporují tvorbu ochranné vrstvy proti chladu.
  • Nápoje sycené kysličníkem uhličitým. Kysličník uhličitý zvyšuje pH, snižuje kyselost žaludku, tvoří plyny a oslabuje tak trávení bílkovin. Fosfor stimuluje vylučování vápníku.
  • Nápoje typu kola, sladké limonády apod. Víte, že v třetince koly vypijete 150 kalorií neboli 9 lžiček cukru?
  • Destilovaná voda. Tato voda vylučuje z těla minerály (zejména draslík, sodík a hořčík).
  • Ovocné slazené džusy.

Vhodné nápoje

  • Pít nejpozději 45 minut před jídlem a nejdříve 60 minut po jídle.
  • Při jídle pít teplý čaj nebo teplou vodu (nejlépe s citronem) po doušcích.
  • Malé množství (1 dl) kvalitního červeného vína.

Nevhodné nápoje

  • Před, během jídla a po jídle studené nápoje či větší množství tekutin.

Podpořte hubnutí

Teplá voda je velice jednoduchý a přitom jeden z nejlepších prostředků na hubnutí. Podporuje trávení, odstraňuje nevolnost a bolení hlavy při půstech, uklidňuje, působí proti nadýmání a zácpě. Dále odstraňuje toxiny a pročišťuje organismus. Vodu vařte asi 10 minut, lze ji ochutit citrónovou šťávou (z půlky citrónu na ¼ litru vody). Občas můžete přidat špetku mletého zázvoru. Vodu použijte raději pramenitou, nesycenou kysličníkem uhličitým. Do teplé, nikoliv vařící, vody dejte 1 lžičku medu.

Čaje

Čaj (zelený, černý) obsahuje asi 130 různých látek, mezi nejznámější patří katechiny, polyfenoly a tein (kofein), který povzbuzuje nervový systém, dále třísloviny (flavonoidy). Třísloviny pozitivně ovlivňují zažívací ústrojí (pročišťují střevo), snižují vysoký krevní tlak, zlepšují pružnost krevních cév. Čaj obsahuje také antioxidanty snižující aktivitu volných kyslíkových radikálů. Vitamíny a minerály obsahuje zejména zelený čaj.

Vhodné čaje

  • Bylinné čaje.
  • Zelený čaj v malé množství pro jeho antioxidační účinek a zvýšení výdeje energie (obsahuje malé množství kofeinu).

Spíše nevhodný čaje

  • Černý čaj (překyseluje organismus, má více kofeinu).

Kofein  - vše střídmě

Kofein v kávě, čaji (zejména černém), v čokoládě a kole stimuluje nervový systém, vylučování stresových hormonů, žaludečních šťáv a střevní pohyby. V malém množství po jídle proto není kofein škodlivý (omezte na 1 šálek denně po obědě).

Ve větším množství podporuje řídnutí kostí, zažívací obtíže a způsobuje stres, velmi zatěžuje játra a dehydratuje organismus.

Vhodný kofein

  • šálek kávy po obědě
  • obilná káva (z čekanky)
  • zelený čaj

Obsah kofeinu

Potravina nebo nápoj Obsah kofeinu
káva
100 mg (1 šálek)
čokoláda
30 mg (1 kousek)
čaj černý
60 mg (1 šálek)
čaj zelený
25 mg (1 šálek)
kola
50 mg (1 šálek)
## Nevhodné nápoje

  • kofeinové nápoje ve větším množství
  • káva nalačno
  • černý čaj

Alkohol zhoršuje zdravotní stav

Podle posledních studií prospívá malé množství alkoholu našemu zdraví. S tímto faktem musíme zacházet opatrně, protože naopak větší než přiměřené množství alkoholu zdravotní stav zhoršuje a podporuje závislost. Alkohol též obsahuje mnoho kalorií a podporuje hlad. Proto zejména v počátcích fázi alkohol omezte na minimální množství, nebo lépe zcela vynechejte.

Kalorický obsah

Nápoj 100 ml, není-li uvedeno jinak Energie v kcal
pivo světlé 10° - 0,5 l 160
pivo světlé 12° - 0,5 l 171
pivo tmavé 10° - 0,5 l 240
víno bílé 50 - 70
víno červené 60 - 80
sekt 70
likéry - 20%, 2cl 47
gin 45%, rum 40%, whisky 40% - 0,05 cl 150

Vhodné je pouze kvalitní červené víno, neboť obsahuje antioxidanty a zlepšuje zažívání, do množství 1 – 2 dl denně.

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id21695 (zdravotnimagazin.cz#5170)


Přidat komentář