Onkologické onemocnění - udržení si postavy

Je potvrzen vliv zeleniny a ovoce na snížení rizika vzniku nejen nádorů žaludku, tlustého střeva a rekta, ale také nádorů dýchacích cest, močového měchýře či pankreatu...

Důležistost ovoce a zeleniny

Význam ovoce a zeleniny v rámci prevence nádorů je čím dál častěji zdůrazňován. Příjem poživatin musí být co nejpestřejší.

Je potvrzen vliv zeleniny a ovoce na snížení rizika vzniku nejen nádorů žaludku, tlustého střeva a rekta, ale také nádorů dýchacích cest, močového měchýře či pankreatu. Různé druhy ovoce a zeleniny obsahují různá množství jednotlivých chemoprotektivních látek.

Například brukvovitá zelenina obsahuje kromě relativně vysokých množství vitaminu C také značné množství indolových látek, které se podílejí na detoxikaci mnoha kancerogenů.

Podstata luštěnin

Luštěniny jsou nejen vhodným zdrojem bílkovin a vlákniny, ale dokáží snížit syntézu DNA. Chrání střevní sliznici před poškozením. Sojové boby maji vysokou proteinovou hodnotu, obsahují velká množství inhibitorů proteáz, čímž brzdí proces nádorové transformace.

Luštěniny a v nich obsažené látky

Vhodný potravinový doplňek - vitamín E

Kapusta, rýže, hrách ovesné vločky, hrubá mouka. Vysoký obsah mají sójová mouka, vlašské ořechy, vejce, máslo a sýry.

Vhodný potravinový doplňek - vitaminu C

Ovoce a zelenina v syrovém stavu, nejvyšší obsah mají: jahody, křen, kiwi, zelí červené grapefruity, rybíz černý, paprika zelená, zelí bílé, pomeranče.

Důležitá je vláknina

Ovesné vločky, fazole, hrách, chlép typu Knacke Brott, celozrnný chléb, těstoviny z celohodnotnější zrnné mouky a hlavně jablka svým obsahem rozpustné vlákniny - pektinu.

Nerizikové potraviny

Luštěniny, ryby, tvaroh, kuře.

Vyšší obezřetnost

Máslo, sádlo a podobné tuky, tučné sýry, bílé a sladké pečivo, mleté maso, uzeniny, tvrdý alkohol.

Pestrá strava

Strava musí být při onkologické dietě co nejpestřejší s vysokým podílem syrových potravin (ovoce, zeleniny, cereálních výrobků) a s malým podílem rizikových potravin, obsahujících však některé důležité látky (máslo, vejce, sýry). Rizikové potraviny ze své stravy úplně vynechte.

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id22448 (zdravotnimagazin.cz#7106)


Přidat komentář