Programy na hubnutí - Praha západ a okolí

Když je plavková sezona na obzoru, začínáme více přemýšlet o své aktuální váze. A protože toužíme být obdivovány v letních mini hadřících, musíme na sobě zapracovat. A začít je nejlepší hned.

A je to tady, jaro v plném proudu, za kterým následuje léto. Pro mnohé skvělé období, pro některé však vyhlídka žaludečních vředů. Představa, že se s aktuální situací, respektive velkým zadečkem, objemnými stehny a povislým bříškem, máme ukázat na veřejnosti je děsivá. Pokud však čtete tento článek, s největší pravděpodobností jste se rozhodla s nadbytečnými kily skoncovat a to právě včas. Do plavkové sezony nějaký ten měsíc ještě zbývá a tak tento čas můžete využít lépe, než bědováním před zrcadlem. A jak? Jednoduše – účinnou redukcí váhy.

Možná se vám plán zrovna nezalíbil a říkáte si, že to tu bylo již několikrát a že jste držela všechny možné diety popsané v časopisech pro ženy, a že vše buďto nezabralo a pokud ano, tak na krátký čas, po kterém se vaše váha vrátila na původní, tzv. před dietovou, či dokonce ještě vyšší. Navíc představa, že budete denně pojídat pouze nějaké polystyrény bez chuti a vůně vám nahání minimálně strach, je děsná. Navíc vždy se doporučuje vhodné cvičení. A vy nejste líný člověk, jenže z práce běžíte na nákup, pro děti, pak prát, žehlit, vařit večeři, s dětmi se učit, dát je spát apod. To je aktivit od rána do večera, někdy i noci a jistě jste vděčná, když po tomto denní shonu zalehnete do postele.

Jak se válením v posteli zbavit nadbytečných kil

I když je název velice lákavý, zatím na způsob provádění nikdo nepřišel, a tak se budeme muset smířit s tím, že pro sebe, pro redukci své osobní váhy budeme muset přece jen něco udělat.

Moderní doba nám připravila několik různých postupů hubnutí, avšak jestli skutečně toužíme po neodolatelném těle, je nejjistější redukovat váhu pod dohledem odborníka. Jedině tak budete mít jistý úbytek na váze spolu s prováděním všech obvyklých činností a bez přílišného omezování se.

A jak takové zdravé, účinné hubnutí bez jo-jo efektu a pod dohledem odborníka probíhá?

Jojo efekt

Pojem, který je mediálně profláknutý a který jistě znáte, jestliže jste přečetla minimálně jeden článek o hubnutí. A vlastně jste ani nemusela, křičí na nás z reklam na přípravky pro redukci osobní váhy a vystavuje se na obdiv například na billboardech. Pro jistotu je nutné si ujasnit, co to jojo efekt znamená. V každém případě nejde o nic příjemného. Měsíc jste dodržovala přísnou dietu striktně dle návodu. Omezila jste veškeré tučné potraviny, dala jste se pouze na čerstvou zeleninu a to konzumovanou po kouskách, zapíjenou čajem na hubnutí. Šklebila jste se, když jste jedla svou rýžovou sušenku, která byla současně vaším obědem. Ano, týdny odříkání se vyplatily a vy se nyní pyšníte svojí úžasnou postavou a váhou výrazně nižší. Takže proč se neodměnit, dát si kopec zmrzliny, k obědu hranolky a kuře z fastfoodu a zapít to pořádnou dávkou vychlazené koly?

Je vám skvěle, cítíte se skvěle a nosánek vám roste ještě více nahoru, když kolemjdoucí závistně koukají na vaši obrovitánskou porci, která nejde ruku v ruce s vaší dokonalou postavou. Je to úžasný pocit, že ano. Jenže! Při takovém tempu vám nezůstane dlouho. Najela jste na svoji původní životosprávu a tím tělo, které jelo poslední měsíc na nouzový režim, rychle zabralo, co kdyby došlo opět k nouzovému režimu, a začalo všechny ty tuky pro jistotu ukládat a to hned několikanásobně. Naše tělo je totiž tak chytré, že pro přežití je připraveno udělat cokoli a tak je vámi donuceno tuto akci zorganizovat. Výsledkem je stejná, či dokonce (a to velice často) osobní váha vyšší, než byla před hubnutím. To vás čeká při kterékoli dietě, která je krátkodobá a kdy výsledek budete znát do pár týdnů. Vyhnout se jojo efektu můžete jedině tak, že přísnou dietu budete dodržovat až do konce života. To byste se však nejspíš zbláznila.

Dieta dlouhodobá - dieta správná

Proto je nutné najít jiné řešení a to** dietu tzv. dlouhodobou**, po které sice nenastane viditelný výsledek ihned, za to jakmile bude spatřen, bude trvalý a navíc se nebudete muset nějak zvlášť omezovat. Nutné je však vytrvat. To bývá častým problémem u trvalých, dlouhodobých diet. Lidé se po několika týdnech, měsících vzdají se slovy, že dieta stejně nezabrala. Jenže ona ani nedostala tu správnou šanci. Jestliže chcete opravu a trvale zhubnout, je nutné si navyknout na určitý styl života a ten striktně dodržovat. A rozhodně není nutné se vzdávat svých oblíbených jídel.** Je spíš nutné množství, a tedy jíst s rozumem**, v žádném případě se nepřecpávat a raději si porci rozložit na více dávek. Důležité je nemít hlad, ale ani plný žaludek. A existují na to fígle. Například je dobré před jídlem vypít sklenici čisté vody, a každé sousto pečlivě přežvýkat.

Také je důležité dodržovat stálý a dostatečný přísun potřebných živit. To, že omezíte porce je chvályhodné, avšak nic se nemá přehánět. Pokud byste například dodržovali přísnou dietu založenou na několika jednotlivých potravinách, časem by vaše tělo strádalo. První napomenutí je ve znamení neopodstatněné a neobvyklé únavy. Ta je způsobena nedostatečným vyživením těla, tudíž se zpomalí metabolismus a tak se také projeví únava. Nemáte energii, často usínáte, a tudíž nemáte ani čas na sport či jen procházku na čerstvém vzduchu, která je při hubnutí velice důležitá. Pohyb by totiž měl patřit k vašim běžným aktivitám. A nemusíte zrovna plnit fitness centra sedm dní v týdnu, či chodit od pondělí do pátku na zumbu. To, co potřebujete je například vynechat jízdu ve výtahu a vyšlápnout si po schodech. Anebo vystoupit o zastávku dřív a projít se. Programy na hubnutí se specialistou budou sice vaši peněženku stát jisté peníze, avšak vaše případná obezita vás vyjde ještě dráž.

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id22957 (zdravotnimagazin.cz#9922)


Přidat komentář