Protikvasinková dieta

Po dvou týdnech se do jídelníčku zařazuje ovoce, celozrnné pečivo, brambory nebo celozrnná rýže. Povoleny jsou také za studena lisované a nerafinované čisté margaríny, mléčný cukr, umělá sladidla a rostlinné oleje.

Co obnáší tato dieta?

Protikvasinková dieta je založena na vyloučení cukru a bílé mouky. První dva týdny se jídelníček skládá jen z libového masa, nejlépe rybího a kuřecího, mléčných výrobků a zeleniny.

Po dvou týdnech se do jídelníčku zařazuje ovoce, celozrnné pečivo, brambory nebo celozrnná rýže. Povoleny jsou také za studena lisované a nerafinované čisté margaríny, mléčný cukr, umělá sladidla a rostlinné oleje.

Protikvasinková dieta

Protikvasinková dieta obvykle trvá 3 až 6 měsíců. Aby se kvasinky opět nevrátily, doporučuje se ji držet i déle.

Doporučené potraviny během diety

  • Zelenina:

    Brambory, brokolice, cibule, červená řepa, avokáda, celer, sója, špenát, zelí, mrkev, olivy, paprika, okurky, fazole, čínské zelí, ředkvičky, rajčata, pažitka, cuketa, řeřicha, pórek, listový salát

  • Ovoce:

    Jablka, citróny, hrušky, grepy

  • Koření:

    Bylinky, pepř, skořice, sůl, majoránka, hořčice, vanilka, tymián

  • Obilí:

    Jáhly, pohanka, celozrnné výrobky, chléb z kvasu

  • Živočišné produkty:

    Mléko, ryby, tvaroh, jogurt, podmáslí, vejce, sýry, mořské plody, maso (kromě vepřového), želatina

  • Ořechy a semena:

    Vlašské ořechy, lískové oříšky, sezamová semínka, dýňová semena, kešu ořechy, slunečnicová semena, burské oříšky, kokosové ořechy

  • Tuky a oleje:

    Rostlinné oleje, za studena lisované a nerafinované čisté margaríny

  • Sladidla:

    Umělá sladidla (acesulfam, sacharin, aspartam, cyklamát), mléčný cukr

  • Nápoje:

    Minerální vody, čaje (kromě ovocných), zeleninové šťávy

Dodržování určitého řádu

  • V první řadě musí váš jídelníček obsahovat zeleninu a saláty.
  • Jezte často kysané a bílé zelí, cibuli, hořčici, podmáslí aj. – jsou nepřáteli kvasinek.
  • Vyhýbejte se jakýmkoliv konzervám.
  • Místo klasického koření používejte bylinky a šetřete solí.
  • Zeleninu připravujte metodami jako je vaření v páře, dušení, ohřívání ve varných sáčcích nebo v nádobí z keramiky. Zachovají se tak vitamíny a minerály.
  • Vyhýbejte se jídlům z cukru a bílé mouky.
  • Pijte dostatečné množství minerální vody, zeleninové šťávy či bylinkového čaje.

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id21938 (zdravotnimagazin.cz#5733)


Přidat komentář