Relaxační cvičení

K relaxačnímu cvičení si zvolte takové místo, kde je klid a nikdo vás nebude rušit. Do cvičení se nepouštějte, když máte hlad či těsně po jídle. Dále není dobré, pokud je v místnosti velké horko nebo naopak zima.

Narůstající napětí

Takovéto pocity bohužel úzkost ještě zvyšují, což vede ještě k většímu napětí ve svalech. Výsledkem pak je začarovaný kruh narůstajícího napětí, které je čím dál víc nepříjemné.

Nejlepším a zároveň nejúčinnějším způsobem, jak kontrolovat vaše tělesné pocity, které jsou vyvolané úzkostí či stresem, je relaxace. Vyzkoušejte relaxaci jídlem - více v článku. Samozřejmě, že relaxace neznamená jen sedět na gauči před televizí nebo věnovat se nějakému vašemu koníčku. Musíte se naučit, jak snížit napětí v těle, a to kdykoliv si to přejete a potřebujete.

Relaxační cvičení

Před tím, než s relaxačním cvičením začnete, určete si, kdy se cvičení budete věnovat. Pak už se jen snažte stanovenou dobu dodržovat každý den, aby se relaxační cvičení stalo součástí vašeho denního režimu.

Účinnost relaxačního cvičení se zvýší, budete-li cvičit 2 – 3x denně. Tady totiž platí heslo: čím častěji budete cvičit, tím snadněji se budete schopni uvolnit. Relaxace je vhodná zejména pro lidi s krevní skupinou A.

K relaxačnímu cvičení si zvolte takové místo, kde je klid a nikdo vás nebude rušit. Do cvičení se nepouštějte, když máte hlad či těsně po jídle. Dále není dobré, pokud je v místnosti velké horko nebo naopak zima.

Jak na to

Relaxační cvičení začněte tak, že si pohodlně a v pohodlných šatech lehnete. Po několika cvičeních, můžete relaxaci nacvičovat i vsedě či vestoje.

Nelamte si hlavu nad tím, jak vám relaxační cvičení jde a zda dokážete úspěšně relaxovat. Jednoduše se do cvičení pusťte a nechte věcem volný průběh.

Pokud možno, snažte se dýchat nosem a plíce naplnit úplně, abyste cítili, jak se vám napínají svaly na břiše. Dýchání provádějte pomalu a hlavně pravidelně. Nenadechujte se rychle, náhle a zhluboka, může se vám zatočit hlava. Vyzkoušejte olejovou relaxaci - aromaterapii.

Po každém relaxačním cvičení si zaznamenávejte, jak moc jste se dokázali uvolnit. Počítejte však s tím, že některý den to bude lepší, jindy zase o něco horší.

Instrukce

Jelikož nejde nacvičovat relaxaci a zároveň číst instrukce, tak si nejprve pročtěte všechna cvičení (jsou čtyři), abyste se seznámili s jejich obsahem. Pak už můžete začít postupně cvičit. Jakmile budete schopni dosáhnout stavu uvolnění pomocí prvního cvičení, přejděte ke druhému, třetímu a nakonec ke čtvrtému, kterému se říká rychlá relaxace.

Samotné cviky

  • Natáhněte obě paže a zatněte triceps
  • Zatlačte jazyk proti patru, rty nechejte u sebe
  • Zvedněte palce na nohách a tlačte je vzhůru
  • Zakloňte hlavu, jak nejvíc to jde
  • Zatněte obě pěsti tak, abyste cítili napětí v pěsti a předloktí
  • Přitáhněte ramena k uším
  • Tlačte nohy do podlahy
  • Napněte čelist tím, že pevně sevřete rty

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id22031 (zdravotnimagazin.cz#5989)


Přidat komentář