Štíhlá linie při pojídání zmrzliny

Během hubnutí se snažíme sladkému vyhýbat – tím, že omezíme cukry, ale omezíme i přísun endorfinů (povzbuzovačů dobré nálady) a organismus se dostává do stresu. Zmrzliny jsou připravovány ze smetany, nebo z mléka....

Zásadní pravidla?

Zmrzlina je s námi už dva a půl tisíce let v různých podobách, kopečková, na dřívku, v kelímku, v rodinném balení. A neodmyslitelně k létu patří. Asi nikdo z nás se netouží zmrzliny vzdát. Proč taky? Kdo dodrží několik zásadních pravidel, z lízání zmrzliny určitě neztloustne. Spíš naopak: s touto chladivou delikatesou se dá i výborně zhubnout.

Zbytečné obavy

Zmrzlina nemusí mít negativní vliv na množství tuku v našem těle či nežádoucí přírůstek na hmotnosti, protože obsahuje všechny typy živin, tzn. bílkoviny, sacharidy, tuky a doprovodné množství tekutin, vitamínů a minerálů. Vzhledem k tomu, že se jedná o kombinaci všech typů živin, je i výsledný glykemický index relativně nízký. Také fakt, že zmrzlina obsahuje velké množství vody, způsobuje to, že celková energetická hodnota jedné porce je poměrně nízká. Ale výsledný vliv zmrzliny na organismus vždy záleží na použité receptuře dané zmrzliny.

Přísun endorfinů

Během hubnutí se snažíme sladkému vyhýbat – tím, že omezíme cukry, ale omezíme i přísun endorfinů (povzbuzovačů dobré nálady) a organismus se dostává do stresu. Proto je vhodné preventivně zařazovat do jídelníčku i zmrzlinu – pomáhá překonávat kritické chvíle při redukčním programu. Dokonce i jedna 75-ti gramová porce té nejsmetanovější zmrzliny obsahuje pouhých 200 kcal, což je pouhá desetina energetického příjmu zdravého štíhlého jedince.

Mléko, nebo smetana?

Zmrzliny jsou připravovány ze smetany, nebo z mléka. Zmrzlina připravovaná ze smetany má 9 g tuku na 100 g a obsahuje 800 kJ. Tento hřích si dopřávejte méně často. Zmrzlina vyrobená z mléka obsahuje na 100 g jen 2,4 g tuku a 360 kJ. A je plná zdravého vápníku.

Ovocné osvěžení

V době horkých dní je dobré vědět, že ovocné zmrzliny a dřeně vyrobené doma se na vaší postavě neprojeví. Zkuste si připravit ovocnou dřeň např. smícháním ovoce, minerální vody, citrónové šťávy se špetkou cukru. Promixujte a dejte zmrazit.

Léto si vychutnejte

Zkuste v létě nahradit jedno velké jídlo velkou porcí zmrzliny. Nasytí vás a dá se nádherně ozdobit čerstvým ovocem. Tak získáte i důležité vitaminy skupiny B, A, D, E, K. A kromě toho i sodík, fosfor, draslík a železo. Tělu dodáte dostatek výživných látek a můžete relativně snadno hubnout. Pro porovnání: jedna porce smažených hranolek s majonézou má přibližně 1 800 kJ. A 500 g mléčné zmrzliny obsahuje asi 1 700 kJ. Proto si dopřávejte osvěžující lahůdku bez výčitek.

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id22181 (zdravotnimagazin.cz#6432)


Přidat komentář