Zdravá výživa a hubnutí - Kroměříž

Představte si, že každý rok od svých třiceti let přiberete jedno kilo.To znamená, že v padesáti by to bylo dvacet kilo nadváhy. Ten pomyslný vzorec není omezen daným věkem, spíše připomíná, co se stane pokud přibývajícím kilogramům neřeknete stop.

Jak dosáhnout ideální postavy a udržet si ji

Boj s kilogramy se týká štíhlých, obézních i hubených. Ideální postavu má jen pár vyvolených a je jedno jestli je geneticky zděděná nebo tvrdě vydřená. Většinou se stává, že pokud na své fyzické stránce nepracujete, tělo má sklony k tloustnutí a ukládání tukových zásob. Obvykle přirozeně štíhlí lidé si chtějí zachovat své míry i do budoucna, obézní se snaží pár kilo shodit a hubení zase chtějí pár kil nabrat. Kolotoč ze kterého bolí hlava. A kdyby jen to, trpí naše tělesné schránky, zdraví, peněženky a psychika naše i těch nejbližších, kteří to prožívají s námi.

Pokud jste účastni rozhovorů třeba někdy i cizích lidí, často jste si určitě všimli, že váha, zdravá výživa a diety jsou jedno z nejoblíbenějších témat. Týkají se totiž většiny a většina má s nimi problémy. Navzájem předávané rady i zkušenosti, ač dobře míněné, se míjí účinkem. Kdyby tomu tak nebylo, byli bychom obklopeni zdravými, štíhlými lidmi s dobře vyvinutým svalovým tonusem, bez faldů a špíčků. Rozhlédněte se kolem sebe, podívejte se do zrcadla a sami posuďte, jak vypadá skutečnost. To znamená, že jen snaha zhubnout nestačí, musí být podložena reálnými základy a pochopením fungování lidského těla.

Fungování metabolismu je individuální záležitost

Pro někoho je nepředstavitelné shodit třicet kilo, někdo má problémy zbavit se třeba jen pěti kil a někdo má zase problém si svou váhu udržet. A přitom všichni tito lidé můžou mít naprosto stejný energetický příjem. Je skoro nespravedlivé, že ten „nadměrečný“ se neustále hlídá, kontroluje a trpí hlady a někdo do sebe může „házet co chce“ a na jeho postavě to není vidět. Bylo by jednoduché a krátkozraké smířit se s poznáním, že každý jsme nějaký. To, že metabolismus každého z nás pracuje trošku jinak, neznamená, že jsme ve vleku událostí. Díky trpělivosti, důslednosti a hlavně poznání svého vlastního těla, můžeme najít tu správnou cestu k vysněné váze.

Je zapotřebí pochopit, že každý sám je osobnost, ale naše těla fungují na stejných principech, kterým je třeba pomoci. Dospělý člověk s přibývajícími léty nepotřebuje takový přísun energie jako za mlada, stejně tak sedavé zaměstnání nevyžaduje příjem energie, který je nutný pro namáhavý sportovní výkon. Pokud chcete snížit váhu rychle a omezíte přísun živin, drastická dieta spustí v těle poplašný alarm, kdy si tělo rychle přivykne na snížené množství potravin a po skončení diety, začne tvořit zásoby na horší dobu a přijatou energii proměňuje v tuky, což vede ke známému jo-jo efektu. Váha kolísá nahoru a dolů a někdy dokonce stoupne i o větší počet kilogramů, než jsme zhubli a sebevědomí upadá, stejně tak i naše psychika. Naštěstí dnes už existuje způsob nápravy, který je nenásilný, přirozený a hlavně našemu zdraví prospěšný, protože je založen na přírodních základech a vyhýbá se pocitu hladovění. Protože jen ten, kdo je nasycený a nemyslí na jídlo, může svou energii věnovat oblíbeným aktivitám, bez pocitu omezení.

Životospráva sportovců a těžce fyzicky pracujících

Sportovní aktivita na všech úrovních vyžaduje konkrétní výživové složky v potřebném množství, které zajistí zásobu energie, potřebných minerálů, vitamínů, proteinu a antioxidantů v potřebných intervalech. U každého vrcholového, výkonnostního i rekreačního sportovce je důležitá výživa a hydratace organismu přizpůsobená jeho výkonům, tyto zásady se týkají i těžce fyzicky pracujících. ** **

Zdravý životní styl vyžaduje začít zdravou snídaní

Snížení nebo udržení hmotnosti vždy souvisí se** zdravými stravovacími návyky**, které začínají u snídaně. Protože toto první ranní jídlo startuje náš metabolismus a ovlivňuje naši aktivitu v průběhu celého dne, mělo by tedy splňovat určité požadavky. Dodat tělu energii spotřebovanou za uplynulých 24 hodin, dodat tělu zásoby stavebních jednotek za uplynulou noc a zajistit dostatečnou hydrataci těla. Složení snídaně by mělo být energeticky vyvážené, aby nedošlo ke kolísání cukru v krvi, díky tomu zabráníme pocitu hladu a pak přejídání se v průběhu dne. Pokud snídani vynecháváme, je to jedna z mnoha chyb, kterých se v rámci dodržování zdravého životního stylu dopouštíme, protože naše svalová tkáň je tvořena zejména bílkovinami, musí mít pro svůj nárůst, zesílení i regeneraci dostatek stavebních „kamenů“ přijímaných z potravy.

Myslíme-li to se svým zdravím a tělesnou kondicí opravdu vážně, měli bychom mít alespoň 30 minut denně zvýšenou tělesnou aktivitu. Dlouhá procházka, rychlá chůze i to jsou formy pohybu, které výrazně prospívají našemu organismu a snižují tak riziko civilizačních onemocnění. Abychom splnili všechny podmínky pro zeštíhlení nebo očistu a regeneraci organismu, je dobré mít vypracovaný osobní program hubnutí a správné výživy, který vám sestaví na míru váš osobní poradce. Díky informacím, které si vyměníte, je schopen připravit osobní program přizpůsobený vaší tělesné konstrukci i stylu života, který vedete s ohledem na vaše zdravotní problémy a dispozice. Dodržování takových instrukcí a rad, vede k dosáhnutí ideální váhy a hlavně jejímu udržení.


Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id22960 (zdravotnimagazin.cz#9926)


Přidat komentář