Bolesti zad a vhodný sport

Sporty zatěžující záda. Vhodné sporty pro posílení páteře. Bolesti páteře a nejvhodnější sport. Pokud trpíte bolestmi páteře, vyhýbejte se pohybovým aktivitám, které vaše záda ještě více namáhají. Jedná se především o tenis a sjezdové lyžování.

Sporty zatěžující záda

Sport sice zlepšuje fyzickou kondici a posiluje svalstvo, ale představuje také riziko jednostranného zatěžování nebo přetížení organismu. Pokud trpíte bolestmi páteře, vyhýbejte se pohybovým aktivitám, které vaše záda ještě více namáhají. Jedná se především o tenis a sjezdové lyžování.
Při tenisu dochází k jednostrannému zatížení páteře a ani rotace celého trupu není páteři prospěšná.
Na lyžích záda ohrožují prudké dopady a otřesy. Jestli se zimních radovánek nechcete vzdát, vyměňte sjezdové lyžování za pro páteř méně náročný běh na lyžích. ## Vhodné sporty pro posílení páteře

Fotbal

Neustálé střídání stání, chůze a běhu zatěžuje a odlehčuje páteř, a tím ji nenásilně posiluje. ### Jogging

Pokud si zvolíte správnou obuv i terén, jogging neboli kondiční běh bude prospívat nejen vaši páteři. Výhodou je, že si stupeň námahy určujete sami. ### Posilování

Nesprávné posilovací cviky vaše záda ještě více zničí, správné je posílí. Pokud máte problémy s páteří, poraďte se o svém cvičebním programu se svým lékařem i trenérem. ### Jízda na koni

Jakmile se naučíte správnému držení páteře při jízdě na koni, zpevníte si svalstvo a další jízdy už vám budou jen a jen prospívat. ## Bolesti páteře a nejvhodnější sport

Plavání je odedávna doporučování pacientům s onemocněním zad. Plavání posiluje zádové svalstvo, uvolňuje klouby a podporuje vytrvalost. Špatný styl plavání vám ale opět může spíše uškodit než pomoci. Zvláště prsa, delfín a plavání se zvednutou hlavou nadměrně zatěžují krční páteř. Plavte proto s hlavou ponořenou a vyhýbejte se skákavým pohybům, které otřásají páteří. Zádové svaly vám nejlépe uvolní plavání na znak nebo kraul. ## Strečink před začátkem sportování

Před každým sportem se nezapomeňte rozcvičit. Zahřátím svaly lépe připravíte na zátěž a zamezíte sportovním úrazům. Neprotažené a nezahřáté svaly mají tendenci k natažení.

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id21952 (zdravotnimagazin.cz#5784)


Diskuze a zkušenosti

Anonym | 16.03.2013 21:14
Re: Bolesti zad a vhodný sport co se týče jízdy na koni,také není vždy to nejvhodnější ,jde hlavně o chody koně,nejlepší chod je co nejvíce plochý a prostorný ,naopak nepohodlné chody můžou zvyšovat bolest .Sama jsem se s tímto setkala.


Přidat komentář