Cvičení se švihadlem

Skákáním přes švihadlo spalujete tuky, formujete svaly a bojujete proti celulitidě. Zlepšujete činnost oběhového systému, koordinujete pohyby a zvyšujete vytrvalost......

Švihadlo je pro "malé"

Zlepšete svoji fyzickou kondici a zhubněte. Při skákání přes švihadlo zapojujete značnou část těla (zadní část stehen, lýtka, předloktí, svaly hrudníku a horní část zad).

Skákáním přes švihadlo spalujete tuky, formujete svaly a bojujete proti celulitidě. Zlepšujete činnost oběhového systému, koordinujete pohyby a zvyšujete vytrvalost.

Výběr švihadla

  • nylonové - lehčí varianta švihadel, špatně nabírá rychlost při skákání
  • kožené - těžší švihadlo, nutí vás více zapojovat svaly

    Délku švihadla volte podle tělesné výšky. Optimální délku zjistíte tak, že se postavíte na střed švihadla a zvednete oba konce - ideálně by měly dosahovat k ramenům.

Jak skákat

Při skákání používejte vhodnou obuv, abyste zabránili tvrdým dopadům na podložku. Trup mějte vzpřímený a kružte švihadlem (pohyb vychází ze zápěstí). Paže mírně pokrčené držte u těla a skákejte (nižší skoky jsou vhodnější, nenamáhají tolik klouby).

Vlastní výběr intenzity zátěže

Trénink přizpůsobte svým fyzickým schopnostem. Začněte od nejnižší intenzity (zhruba 60 přeskoků za minutu), poté intenzitu zvyšte až na maximum (180 přeskoků za minutu).

Ideální rychlost skákání přes švihadlo je, když dosáhnete tepové frekvence 120 až 130 tepů za minutu.

Během skákání měňte druhy přeskoků, ať nepřetěžujete klouby jednostranně (skákejte střídavě z jedné nohy na druhou, snožmo, vpřed, vzad, apod.).

Spalovací kůra

Za 10 minut spálíte okolo 120 kalorií. Údaj platí pro ženu o váze 75 kg. Vážíte-li méně, spálíte kalorií méně a naopak.

Se švihadlem lepší spánek

Nejen, že spálíte kalorie vytrénujete svoje tělo, po takovém cvičení se vám především bude mnohem lépe spát. Pokud máte přesto se spánkem problémy, doporučujeme relaxační polštáře. Více se dozvíte zde.

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id22257 (zdravotnimagazin.cz#6685)


Přidat komentář