Cvičte kdekoliv

Spousta druhů sportu vyžaduje speciální zařízení, s kterým budeme cvičit, návštěvu fitness centra, cestu do něj… Odbourat zbytečný tuk, zpevnit si postavu a zbavit se celkového napětí můžeme i v pohodlí domova.

Cvičte pohodlně z domova

Spousta druhů sportu vyžaduje speciální zařízení, s kterým budeme cvičit, návštěvu fitness centra, cestu do něj… Odbourat zbytečný tuk, zpevnit si postavu a zbavit se celkového napětí můžeme i v pohodlí domova. Stačí si vyhradit pár minut několikrát týdně a zacvičit si krátkou tréninkovou sestavu.

Co budete potřebovat

  • Vyhraďte si dvacet minut volného času.
  • Připravte si jednokilové činky nebo lahve s vodou a švihadlo.

Na zahřátí

Sevřete ruce v pěst a boxujte jimi do vzduchu. Zároveň malými krůčky tancujte. Cvičte minutu. Boxování vás uvolní a zahřeje.

Na celé tělo

Skákání přes švihadlo výborně rozproudí krev a pomůže zpevnit hýždě, nohy, záda a paže. Aby se uvolnily všechny svalové skupiny, není třeba skákat dlouho – postačí pouze minutu.

Na prsa

Rozkročte se na šířku boků. Uchopte činky nebo lahve s vodou, rozpažte a ruce ohněte v loktech tak, aby dlaně byly otočené dopředu. V této poloze střídavě předpažujte a rozpažujte. Cvičte dvě minuty.

Na ramena

Rozkročte se na šíři boků, nohy mírně pokrčte v kolenou. Vtáhněte břicho. Ruce s činkami rozpažte, dlaně směřují dolů. V této poloze sečkejte pár sekund a pak připažte. Opakujte několikrát po dobu dvou minut.

Na nohy

Rozkročte se na šíři boků. Uchopte činky a ruce mírně pokrčte tak, aby činky byly ve výši boků. Levou nohou vykročte vpřed, pravé koleno se téměř dotýká podlahy. Z této pozice se pomalu zvedejte, dokud se levá noha nepropne. Prostřídejte nohy. Cvičte tři minuty.

Na zadek

Lehněte si na záda. Ruce nechte ležet podél těla a nohy pokrčte v kolenou. Pravou nohu přeložte přes levé koleno a současně zvedněte zadek zhruba dvacet centimetrů nad zem. Vydržte chvíli a pak jej pomalu položte na zem. Cvičte tři minuty.

Na břicho

Na břicho jsou ideální tzv. „sklapovačky“. Pomůže i jejich variace. Lehněte si na záda. Ruce nechte volně podél těla, nohy natažené, břicho vtažené. Nadzvedněte hlavu a horní část těla, současně pokrčte nohy v kolenou a předpažte ruce. Vydržte zhruba dvacet sekund a vraťte se do původní polohy. Cvičte tři minuty. Celou sestavu cvičte minimálně dvakrát týdně. Při nedostatku času je vhodné se zaměřit alespoň na konkrétní partii těla (a daný cvik). Ideální je však předem nezapomenout na zahřátí svalů.

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id22295 (zdravotnimagazin.cz#6767)


Přidat komentář