Cyklistika - spalování tuků

Tvarování těla a jízda na kole se k sobě velice dobře hodí. Nejlepším způsobem, jak začlenit do tréninkového programu jízdu na kole, je střídat stacionární a normální kolo. Můžete využít situace, když je pěkné počasí a vyjet si někam ven.

Cyklistika je jednou z nejvhodnějších a nejúčinnějších aerobních činností

Věnuje se jí celá řada slavných sportovců, kteří si pomocí jízdy na kole udržují dobrou formu. Stejně jako běžící pás nebo stepper je i stacionární kolo běžným vybavením posilovny a najdete ho prakticky v každém fitness centru. Ve skutečnosti má mnoho posiloven k dispozici hned několik kol. Možná máte dokonce doma vlastní stacionární kolo. Ta levnější kola můžete totiž koupit i pro domácí použití.

Nejlepší je takové stacionární kolo, která má solidní konstrukci

umožňuje několik stupňů nastavení zátěže, měří čas a hlavně neskřípe, nehvízdá a jeho běh je plynulý - to aby se vám "jelo" v pohodě a nic vás během jízdy nerušilo. Snažte se efektivně spalovat tuky a pak si můžete užívat výsledků svojí zásluhy.

Kolik kalorií cyklistikou spálíte a které svaly dostávají zabrat

Při jízdě na stacionárním kole sice nespálíte tolik kalorií jako na běžícím pásu nebo stepperu, ale i tak je intenzita odbourávání tuků poměrně vysoká (asi 500 kalorií za hodinu). Kromě toho jízda na kole zatěžuje váš regenerační systém méně než již zmíněný běžící pás či stepper. Důvod je jasný. Na běžícím pásu i stepperu působí váha celého vašeho těla, zatímco na kole sedíte a celková hmotnost tedy není využita. Na kole ovšem můžete nastavit vhodný stupeň zátěže a dosáhnout tak dostatečné stimulace, aniž byste musely na lehký převod šlapat příliš dlouho. Využijte stacionárního kola, kdykoliv budete mít možnost. V letním období vyjeďte na kole do přírody. A nezapomeňte na vhodné oblečení.

Výhody cyklistiky

Stacionární kolo nevyužívá celkovou hmotnost vašeho těla, tím pádem nezatěžuje regenerační systém tolik jako jiné aerobní aktivity. Cyklistika je pro tvarování těla lepší než například takový běh. Při běhu je také velmi snadné se přetrénovat. Pro aktivní spalování tuku je doporučována svižná chůze a jízda na stacionární kole.

Délka tréninku

Minimální doba, kterou byste měly strávit jízdou na stacionárním kole, je 20 minut. Za optimální se považuje zhruba 45minutový trénink a čas od času můžete zařadit i jednu delší cvičební jednotku, záleží jak jste na tom s fyzičkou.

Cyklistice se věnujte nejlépe ráno před jídlem nebo ihned po posilovacím tréninku

pak budete schopny dosáhnout efektivního spalování tuků. Vaše tělo je totiž v tuto dobu nejvíce ochotno využít tuk jako zdroj energie. Snažte se zařadit každý týden několik tréninků na stacionárním kole. Nebo můžete tuto aktivitu prostřídat se svižnou chůzí či stepperem.

Ti, kteří jezdí na kole často

zjistí, že je to jeden z nejoblíbenějších aerobních sportů, kterému se můžete dlouhodobě věnovat.

Tvarování těla a jízda na kole

se k sobě velice dobře hodí. Nejlepším způsobem, jak začlenit do tréninkového programu jízdu na kole, je střídat stacionární a normální kolo. Můžete využít situace, když je pěkné počasí a vyjet si někam ven. Na druhou stranu, pokud máte doma stacionární kolo, umožní vám trénovat v jakoukoliv dobu a za každého počasí, dokonce i ve dnech, kdy nejdete cvičit do posilovny, můžete sednout na kolo a podpořit tak spalování tuků.

Cyklistika vám pomůže jak odbourávat tuky, tak tvarovat a zpevnit svaly

Je to velice oblíbený sport, který se k těmto účelům s úspěchem používá už dlouhou řadu let.

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id22746 (zdravotnimagazin.cz#7664)


Přidat komentář