Jóga - cvičení pro každého

Jóga jako harmonie a souznění. Hathajóga. Jóga pro každého. Jak začít s jógou. Základní nácvik jógy. V zásadě je jóga výborným cvičením pro zdokonalení se v poznání vlastního těla.

Jóga jako harmonie a souznění

Jóga je jedním z nejlepších způsobů jak najít souznění s vlastním tělem, myslí i duší. Nejsou to jen tělesná cvičení, která nám umožňují ztotožnit se s okolím a odolávat tak mnoha těžkostem, ale jóga může být i klíčem ke zmírnění příznaků blížící se jarní únavy. Díky józe budete ohebnější, vybudujete si celkovou sílu těla a budete fyzicky zdatnější, ulevíte svým bolavým zádům a lépe zvládnete každodenní stresové situace.

Určitě shledáte spoustu důvodů, proč si zkusit jak blahodárné účinky bude na Vás jóga mít.

Hathajóga

Je uceleným systémem tělesných cvičení k harmonizaci těla, mysli a jemných energií. Hlavní zásadou jsou nenásilné cviky do příjemného protažení či příjemné únavy a zaměření se na svůj pravidelný dech.
Důležité je říci, že se jóga cvičí pro vlastní pocit, nikoli pro vnější efekt - zaměříme svoji pozornost dovnitř, sami na sebe, svůj prožitek, dýchání a pocit úlevy.

Jóga pro každého

Ano, jógu může zkusit opravdu každý kdo chce bez ohledu na věk či fyzickou zdatnost. Cvičení si přizpůsobujete podle individuálních možností a každý si vybírá takové varianty, které odpovídají jeho stupni
pokročilosti. Rovněž doba výdrže se dá pružně měnit podle vyspělosti jógisty od několika sekund až po minuty.

Jak začít s jógou

Tělesná cvičení obsahují cviky s výdržemi - ásany, dechová cvičení - pránájáma a očistné techniky - krijá.
Během správně prováděné jógy nesmíme mít nepříjemné pocity, závratě, bušení srdce apod.

V zásadě je třeba dodržovat pravidlo soustředěné pozornosti, naslouchat svému tělu a při prvním náznaku bolesti ásanu dále "nedotahovat". Již samotná bolest však vyvolává napětí v psychice, tím stoupá i napětí ve svalech a tak se z jógy stává násilné rozcvičování ztuhlého těla. Násilné překonávání ztuhlosti, odrazy, švihy a podobné věci do jógy nepatří, ba přímo působí proti jejím účinkům.

Základní nácvik jógy

Na začátku nácviku budeme ještě kontrolovat vnější vzhled ásan. To je důležité pro zacílení toho, které části těla si chceme protáhnout. Cvičením jógy se správným zacílením pak postupně odstraňujeme svalové nerovnováhy a obnovujeme harmonii těla. Tu pocítíme nejdřív na úrovni pohybového aparátu, ale současně se nám obnovuje i ve vnitřních orgánech a v naší psychice, aniž si to zatím možná uvědomujeme.

V zásadě je jóga výborným cvičením pro zdokonalení se v poznání vlastního těla. Ať už vyhledáváte jakýkoliv druh sportu, jóga Vám jistě přinese něco víc než pocit z dobře odvedené práce na své kondici.

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id22798 (zdravotnimagazin.cz#7739)


Přidat komentář