Jogging

Jogging by se měl stát příjemnou záležitostí, protože běháte na čerstvém vzduchu, často v přírodě. Přitom moc nezáleží na vaši kondici. Ta se vám totiž bude postupně zlepšovat, chce to však pevnou vůli.

Rozdíl mezi běháním a joggingem

Mezi běháním a joggingem se objevují určité rozdíly. Joggingové běhání je příjemné, protože námahu si určujete sami. Záleží pouze na vás, kdy se zastavíte, zrychlíte nebo zpomalíte tempo, popřípadě jaký zvolíte terén. Jedná se o kondiční běh, který by neměl přesáhnout 20 až 30 minut. Při joggingu běžíte pomalu, dokonce si i můžete povídat s partnerem, nejde o to, abyste za chvíli nemohli popadnout dech. Pokud byste se raději zaměřili na náročnější či ještě lehčí aktivitu, zde najdete tabulky, podle kterých se můžete rychle a snadno zorientovat.

Příjemná záležitost

Jogging by se měl stát příjemnou záležitostí, protože běháte na čerstvém vzduchu, často v přírodě. Přitom moc nezáleží na vaši kondici. Ta se vám totiž bude postupně zlepšovat, chce to však pevnou vůli. Zatěžujte tělo postupně – nevadí, když zpočátku nevydržíte s dechem moc dlouho.

Zpevnění dolní části těla

Při joggingu se formuje dolní partie těla (hýždě, stehna, lýtka), ale první výsledky poznáte až za několik týdnů. Jaké partie těla zatěžujete záleží také na tom, jaké volíte tempo a terén. Joggingový běh by se měl provozovat dvakrát týdně. Pohyb na čerstvém vzduchu vám vyčistí hlavu, odprostí vás od každodenní psychické zátěže a navíc – při běhání často přijdete na ty nejlepší nápady.

Kvalitní obuv

Pořiďte si kvalitní běžecké boty, které budou tlumit otřesy a šetřit klouby. Boty musí být dostatečně pevné, ale pohodlné. Vybírejte ve specializované (sportovní) prodejně.

Nezapomeňte rozcvičit

Před samotným během nezapomeňte na rozcvičení, protože zahřejete svaly, připravíte je na zátěž a zamezíte sportovním úrazům. Při běhání nezapomeňte taky správně dýchat, protože málo intenzivní dech bývá příčinou píchání v boku. Zbytek vzduchu v plicích totiž člověku brání dobře se nadechnout. Nadechujte se nosem i ústy, abyste měli dostatečnou zásobu kyslíku v plicích.

Pro koho je nevhodný?

Jedinci s kardiovaskulárními problémy, vysokým krevním tlakem a některými dalšími těžšími zdravotními problémy, by se měli nejdříve raději poraďit s lékařem. V těchto případech vám mohou pomoci i dlouhé procházky po parcích či zahradách nebo jízda na koni.

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id22023 (zdravotnimagazin.cz#5956)


Přidat komentář