Načerpání energie - čchi-kung

Čchi-kung se po celá dlouhá staletí vyučoval jako tajné léčitelské umění v buddhistických klášterech v daleké Asii. V překladu znamená slovo čchi-kung „péče o životní energii”. Tak proč si tuto péči nedopřejete i vy?

Načerpání energie - čchi-kung

Čchi-kung je postaveno na jemných pohybech a vědomém dýchání. Můžete tak načerpat energii (čchi) a odvést ji na „oslabená místa” v těle. Takto můžete snadno vyřešit mnoho různých zdravotních problémů (bolesti zad, hlavy, ochablost aj.)

A co je nejlepší na čchi-kung? Toto cvičení můžete provádět, kdykoliv budete mít chvilku času, protože nevyžaduje žádné velké nároky na prostor ani na pomůcky.

Zásadně však nesmíte cvičení odbývat ve spěchu! Hluboké dýchání, celkové uvolnění a zklidnění… Jen při dodržení těchto zásad může čchi-kung působit plnou silou.

Čchi-kung - původ země

Čchi-kung se po celá dlouhá staletí vyučoval jako tajné léčitelské umění v buddhistických klášterech v daleké Asii. V překladu znamená slovo čchi-kung „péče o životní energii”. Tak proč si tuto péči nedopřejete i vy?

Čchi-kung - uvolní tělo

  • Musíte cítit pohyb vlny v těle

    Postavte se mírně rozkročmo a lehce pokrčte kolena. Při nádechu jděte pomalu nahoru a ruce přitom zvolna zvedejte, až do výšky ramen. Zápěstí musí být úplně uvolněná. Při výdechu ruce spusťte dolů a nohy více pokrčte. Cvičení opakujte pětkrát. Je ideální na začátek, jelikož se při něm skvěle uvolní tělo.

  • Kop do míče

    Postavte se vzpřímeně. Při nádechu přesuňte oblast podbřišku (těsně nad pupkem) doprava, až celá váha bude spočívat na pravé noze. Zároveň zvedněte levou nohu a pravé rameno tak, jako by byly spojené provázkem. Při výdechu je položte a cvik opakujte na druhou stranu. Cvičte po pěti sériích na obě strany. Pomáhá při problémech se zády a vysokém krevním tlaku.

  • Napnutí luku

    Nohy rozkročte v šíři ramen, ruce dejte před hrudník a překřižte je. Pravou ruku pomalu natáhněte do strany, hlavu zvolna otočte a zaměřte se na cíl. Levou rukou „napněte luk” a přitom tlačte lopatky k sobě. Vraťte se zpět do původní pozice a vyměňte strany. Cvičení zopakujte dvakrát. Zbaví vás stresu a vytvoří místo pro novou energii.

  • Leťte jako pták

    Postavte se tak, že nohy jsou na šířku boků od sebe a kolena mírně pokrčená. Při nádechu nechte své tělo „vzlétnout”, až se patami odlepíte od země a ruce přitom zvedněte po stranách nahoru. Při výdechu „přistaňte” patami na zemi a jděte více do kolen, zároveň dejte ruce dolů. Cvičení opakujte pětkrát.

  • Odložte všechny starosti

    Nohy rozkročte na šířku boků od sebe, ruce visí volně podél těla. Dlaně máte otočené směrem dozadu. Zvedněte se na špičky a dlaně natočte dopředu. Poté se pomalu vraťte na paty a dlaně otočte zpátky. Takto se několikrát zahoupejte dopředu a dozadu.

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id21732 (zdravotnimagazin.cz#5276)


Přidat komentář