Načpak sportovat?

Pohyb je potravou pro svaly našeho těla. Pravidelný, různorodý a dlouhodobý pohyb je biologická nezbytnost a potřeba. Pokud člověku chybí sport a jakýkoliv pohyb – svaly se oslabují a důsledkem toho vznikají četná onemocnění.

Bez pohybu

Pokud se budete vyhýbat jakémukoliv sportu a pohybu, dostaví se u vás strukturální změny pohybového aparátu. To může mít za následek např.:

  • zkrácení vazivových struktur
  • zmenšení pohybového rozsahu v kloubech
  • zhoršení výkonu řídících funkcí centrální nervové soustavy
  • zhoršení držení těla apod.

Není pohyb, nejsou svaly

Pohyb je potravou pro svaly našeho těla. Pravidelný, různorodý a dlouhodobý pohyb je biologická nezbytnost a potřeba. Pokud člověku chybí sport a jakýkoliv pohyb – svaly se oslabují a důsledkem toho vznikají četná onemocnění. Pokud omezujeme pohyb, může docházet k stárnutí kardiovaskulárního a dýchacího systému již od dvanácti let.

Zastavte stárnutí

Postupem věku se snižuje schopnost vstřebávat kyslík ze vzduchu. Trénovaný člověk to však může ovlivnit tím, že bude stále vyhledávat aktivní pohyb. Starší lidé mohou dosáhnout citelného snížení cholesterolu, vyrovnat krevní tlak, snížit ztuhlost kloubů, zbavit se deprese apod.

Základním kamenem jsou svaly

Pravidelným pohybem se především udržuje a posiluje kardiovaskulární systém. Omezení pohybu je doprovázeno řadou poruch nejen svalů, ale jater, ledvin, srdce a sleziny.Nedostatek pohybu vede k celkové poruše metabolismu: zrychlenému vylučování dusíku, síry, fosforu, vápníku. Snižuje se odolnost vůči infekčním onemocněním apod. Při fyzické aktivitě musí být pracujícímu svalu dodávána energie a stavební materiály dodávané krví. Pohyb nutí srdce, cévy a další vnitřní orgány koordinovat svou činnost v souladu s pohybovou aktivitou.

Pozitiva častého pohybu

  • Snižuje tělesnou hmotnost a nadbytečný tuk, oddaluje procesy kornatění tepen srdce a mozku.
  • Podporuje krevní oběh, zvyšuje sílu a vytrvalost, lépe pracují vnitřní orgány.
  • Zabraňuje úbytku vápníku z kostí, zpevňuje svaly a vazy, formuje postavu.
  • Uvolňuje svalové napětí, odstraňuje záporné emoce a zvyšuje psychickou odolnost organismu.
  • Přiměřená fyzická námaha zvyšuje produkci endorfinů v mozku, zlepšuje uvolněnost, náladu, odolnost vůči bolesti.
  • Pohyb zvyšuje duševní potenciál a schopnost soustředění.
  • Člověk se cítí odolnější vůči stresu a je vyrovnanější.
  • Zlepšuje se činnost srdce, normalizuje hodnota krevního tlaku, zpomaluje se proces stárnutí.

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id22065 (zdravotnimagazin.cz#6096)


Přidat komentář