S kilama dolů díky aerobnímu cvičení

Běh, aerobic, svižná chůze, běžecké lyžování, plavání, jízda na kole - to vše jsou činnosti prospěšné vašemu zdraví, provozujete-li je pravidelně alespoň třicet minut. Tepová frekvence by vám neměla klesnout pod hranici 120 tepů za minutu.

Co je aerobní cvičení

Aerobní cvičení je jakákoliv činnost, která zvýší dechovou a srdeční frekvenci, stejně tak množství přiváděné okysličené krve ke svalům.

Co vše zahrnuje aerobní cvičení

Běh, aerobic, svižná chůze, běžecké lyžování, plavání, jízda na kole - to vše jsou činnosti prospěšné vašemu zdraví, provozujete-li je pravidelně alespoň třicet minut.

Jak správně zatížit organismus

Pro určení správné míry zatížení organismu musíte znát tepovou frekvenci, ta se v klidu pohybuje kolem 70 -75 tepů za minutu. Aby cvičení splnilo svůj cíl (docházelo ke zlepšení fyzické kondice a spalování tuků) měla by být intenzita cvičení taková, aby vám tepová frekvence stoupla na 130 -140 tepů za minutu.

Tepová frekvence by vám neměla klesnout pod hranici 120 tepů za minutu. Maximální tepovou frekvenci si každý z vás může spočítat - od hodnoty 220 odečtěte svůj věk. To je hranice, kdy už se dostáváte do anaerobního pásma a ohrožujete své zdraví.

Proč je důležité aerobní cvičení

  • aerobní cvičení zmírňuje riziko ishemické choroby srdeční snižováním krevního tlaku a zvyšováním hladiny dobrého HDL cholesterolu
  • aerobní cvičení posiluje krevní oběh, srdeční sval a rozvíjí dýchací systém
  • zvyšuje elasticitu žil a arterií, snižuje hladinu krevních tuků
  • aerobní cvičení stimuluje spalování tukové tkáně
  • aerobní cvičení vám do těla uvolní endorfiny (hormony štěstí) - tím působí proti předrážděnosti, depresi a zvyšuje práh bolesti
  • aerobní cvičení je prevencí osteoporózy - řídnutí kostní tkáně

Kdy začít

Pro začátek je ideální pravidelná chůze nebo plavání. Postupně můžete tempo zvyšovat a aktivity přidávat. Při vážnějším zdravotním stavu konzultujte aerobní činnost s lékařem.

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id22459 (zdravotnimagazin.cz#7130)


Přidat komentář