Walking

Pro lepší kondici, pro zdraví a proti stresu je walking jako stvořený. Pokud chcete zhubnout, měli byste absolvovat svižné půlhodinové procházky alespoň pětkrát týdně. Důležité je střídat příjemnou svižnou chůzi s krátkými intervaly velmi rychlé chůze.

Pokud se během chůze nezapotíte, nešli jste dost rychle. Příště zvyšte tempo.

Jak správně provádět walking

  • Pohybujte lokty rovně podél trupu.
  • Boky a ramena držte v jedné rovině.
  • Na začátku vycházky se rozehřejte chůzí mírného tempa.
  • Na konci i během cesty se důkladně protáhněte.
  • Naopak se snažte nedělat dlouhé kroky, lepší je zvýšit rychlost chůze.
  • Nekolébejte se v bocích a nevytáčejte trup.
  • Nepřepínejte síly, trasu si prodlužujte postupně, zvažte svou fyzickou zdatnost.

Čemu walking prospívá

  • Pomáhá regulovat hmotnost, brání vzniku cukrovky a některým typu rakoviny - např. tlustého střeva.
  • Walking přispívá lepšímu okysličování mozku, zdokonaluje paměť.
  • Walking zvyšuje kreativitu a schopnost řešit problémy.
  • Snižuje vysoký krevní tlak a hladinu cholesterolu.
  • Chůze redukuje riziko vzniku srdečních onemocnění a infarktu.
  • Walking zlepšuje hustotu kostí, a tím brání vzniku osteoporózy.
  • Walking pomáhá omezovat úzkostné pocity, navozuje pocit euforie.

Co všechno díky walkingu posílíme

  • Při každém odrazu od země musíte zapojit lýtkové svaly, tzn. čím více kroků, tím hezčí lýtka.
  • Při každém pohybu během walkingu posilujete stabilizační svalstvo včetně svalů na vnější a vnitřní straně stehen.
  • Každý kopec či schody během walkingu vás donutí zapojit hýžďové svaly.
  • I když se může zdát, že horní polovinu při chůzi nezapojujete, není to pravda. Chcete - li docílit většího efektu, uchopte do rukou hůlky na tzv. nordic walking nebo činky, případně můžete zkusit závaží na suchý zip.

    Nezbývá než obout kvalitní obuv a vyrazit do terénu. Význam to určitě má.

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id22720 (zdravotnimagazin.cz#7624)


Přidat komentář