Plavání kojenců a batolat okres Hradec Králové

Malé děti jsou náchylné k různým nemocem. Než si vybudují imunitní systém, může je několikrát za rok potrápit rýma, kašel či teplota. Zdraví dítěte můžete posílit vhodnou sportovní aktivitou – plaváním kojenců a batolat.

Odborně vedené plavání přináší malým i velkým jednak radost z pohybu a společně stráveného času, ale také zdraví. A zdraví je to nejcennější, co máme. Musíme si ho chránit, hýčkat, ale také posilovat. A jednou z velmi doporučovaných možností jak posílit zdraví, a to i těch nejmenších, je plavání.

Pro plavání kojenců nemusíte být štíhlými

Že nemáte zrovna výstavní postavu, a tak se nechcete producírovat v plavkách? A kdo má „dokonalou postavu“? V tomto případě opravdu zahoďte předsudky. Nikdo Vás nebude hodnotit. V kurzech plavání kojenců a batolat nepotkáte „lovce“, ale další rodiče, kteří přišli společně se svým potomkem zažít společné chvilky, vymanit se z denního kolotoče, a v neposlední řadě udělat pozitivní krok k posílení zdraví.

Plavání je vhodné pro všechny bez rozdílu věku

Plavání je jednou z nejvhodnějších sportovních aktivit vůbec, a to jak pro kojence, batolata, předškoláky, školáky, tak i pro dospělé, seniory. Plavání je tak vhodné prakticky pro kohokoliv bez rozdílu věku a pohlaví, nastávající maminky nevyjímaje. I ony si mohou příjemně protáhnout tělo, ulevit bolavým zádům a namáhaným kloubům.

Přínosy plavání na zdraví dítěte

Podíváme se nyní blíže na přínosy plavání, které můžete u Vašeho potomka zaznamenat, jakmile s ním začnete chodit na vybraný kurz. Jedním ze stěžejních přínosů, které přispějí k posílení zdraví, je celkové otužení organismu. Otužování však musí probíhat pozvolna, nenásilnou formou. Takové domácí osprchování studenou vodou, bez přípravy, může dítěti spíše uškodit. Dalším neméně důležitým přínosem odborně vedeného plavání je přispění k rozvoji psychických a tělesných funkcí malého plaváčka. A ne nadarmo se říká, že u vody vyhládne.

Jak k dílu, tak k jídlu

Pokud se Vaše dítko tzv. nimrá v talíři a s pitím na tom není o moc lépe, pak můžete záhy zaznamenat zlepšení v pití i jídle. Den by měl být také rozdělený na část určený pro hry, zábavu, ale také nějaký ten pohyb. A s pravidelným pohybem můžete také očekávat zlepšení peristaltiky střev. Pokud sem tam Vaše dítko zlobí bříško, zácpa, plavání mu může výrazně pomoci. I kvalitního spánku u dítka můžete dosáhnout pravidelnou aktivitou, například plaváním.

Prohloubení vzájemného citového vztahu mezi rodiči a dítětem

Určitě bychom neměli opomenout další přínos, který souvisí s psychickým zdravím. To, že dítě krmíte, přebalujete, chováte, dáváte ho spát, chodíte s ním na „zdravotní procházky“, je v podstatě samozřejmostí, která se od Vás jako rodičů očekává. S dítětem však nemusíte zabřednout do stereotypní linie. Dítě potřebuje nové vzruchy, podněty, prostor pro svůj rozvoj a vývoj. A pokud se Vám podaří skloubit Vaše věnování se dítěti společně s výukou, zábavou, pak dojde upevnění a posílení Vašeho vzájemného vztahu. Vybudování si maximální důvěry, opory je pro rodiče a dítě velmi důležité. A** plavání** je přímo ideální pro** prohloubení citového vztahu**.

Plavání kojenců - ABECEDA potápění

Že se abeceda vyučuje na základní škole? Klasická samozřejmě ano. My však máme na mysli abecedu potápění, se kterou se může seznámit dítě již v kojeneckém věku, a to v kurzech plavání. Není nijakým uměním ponořit celé dítko do vody. Takový způsob potápění však není zrovna účelný a smysluplný. Dítě by mělo být na ponor připravené, mělo by spolupracovat a samozřejmě se ve vodě nenadechnout a mít z pobytu pod hladinou radost, ne útrapy a strach. Možná si říkáte, jak může dítě sotva dvouměsíční chápat, co po něm chcete?

ABECEDA potápění – příprava na ponor dítěte

Jednou z částí abecedy je tedy příprava děťátka na ponor, a to hlazením obličejové části po vyslovení signálu (od temene hlavy přes oči, nos a ústa). Hlazení musí přijít nečekaně, bez smyslových podnětů (pohybu ruky rodiče vnímané zrakem dítěte). Hlazení je něžné, s tím, že na malý mžik dítě nevidí a zatají dech. Nikdy by se neměly používat podněty a signály, které jsou v denním životě běžné, či vyslovované (např. signál "ááá hop, ááá šup atd."). Pokud takový signál dítě v budoucnu uslyší při jiných činnostech, automaticky bude zatajovat dech.

Následně se přidává hlazení mokrou rukou, kapání kapek na čelo dítěte s pohlazením. Následuje postupné zvyšování množství vody při polévání. Vše musí být nenásilné a do budoucího života bez následků poškození zdraví či psychiky děťátka.

Skupinová i individuální výuka plavání dětí

Plavání dětí povětšinou probíhá v malé skupince, čítající zhruba pět až deset dětí spolu s rodiči. U některých plaveckých škol je však možné se také domluvit na individuální výuce plavání, kdy se plavecká instruktorka věnuje jen Vašemu dítěti. Individuální výuka je mnohdy poptávaná i z důvodů časových, kdy rodičům nevyhovují skupinové výuky.

Plavání v těhotenství pro miminko v bříšku

plaváním Vašeho maličkého však nemusíte čekat, až přijde na svět, respektive se mu zahojí pupeční pahýlek. Specializované plavecké školy nabízí i rehabilitační cvičení a kondiční plavání pro nastávající maminky. Váš mrňousek si tak pomyslně může užívat vodního prostředí společně s Vámi. Nemyslete si, že nic nevnímá. Zhruba od pátého měsíce slyší i vnímá vše, co se kolem něj děje. Promlouvání, hlazení bříška, ale i vhodná aktivita maminky, mu jen prospívají.

Plavání v těhotenství pro nastávající maminku

A samozřejmě plavání velmi prospívá i samotné** těhotné** ženě. Oněch prvních pět měsíců je celkem procházka růžovým parkem, nepočítáme-li nevolnosti, které nemusí být jen ranní. S vyšším těhotenským stupněm se mohou přidat nepříjemné bolesti zad, jak miminko roste, bolest kloubů. Plavání přinese nastávajícím maminkám úlevu, a to ne jen krátkodobou, tj. po dobu, co je ve vodě. Zmíněné přínosy však nejsou jediné. K dalším patří i celkové psychické uvolnění, snížení případného strachu z blížícího se porodu.

Plavání v těhotenství posílí svalstvo

A to, že se v těhotenství přibere nějaké to kilo navíc, a to třeba i ve větší míře, s tím je třeba počítat. Plavání však udrží maminku v určité formě, nenechá ochabnout svalstvo. Naopak může maminka zaznamenat zpevněné tělo, ruce, lýtka, ale i stehna. Plavání v těhotenstvípozitivní vliv i po porodu, kdy se maminka rychleji navrátí na svoji původní váhu.

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id23220 (zdravotnimagazin.cz#10393)


Přidat komentář