Předporodní příprava a cvičení - Ústí nad Labem

Těhotenství může být plánované nebo neplánované. V obou případech však probíhá stejně. Maminka se postupně připravuje na příchod děťátka a snaží se dozvědět co nejvíce informací. Ty může získat i návštěvou předporodního kurzu.

Proč navštěvovat předporodní kurzy

Předporodní kurz je výhodný pro každou maminku, i pro tu, která již rodila. Nejen, že se zde dozví vše o těhotenství, porodu, kojení, jak se starat o miminko a spoustu dalších užitečných informací, ale získá i důvěru v sama sebe, že vše zvládnete a zároveň má možnost připravit se na porod i se svým partnerem. Ten se tak může stát součástí zrození jejich dítěte. Může být oporou, kterou maminka u porodu potřebuje. Nemusí to však nutně být přítel. Předporodní kurzy je možné navštěvovat i s jinou blízkou osobou. Předporodní kurz však není jen o povídání. Jeho součástí je i aktivní příprava k porodu a také** těhotenské cvičení**. To je přímo blahodárné pro každou budoucí maminku. Uvolní totiž ztuhlá a bolavá záda a naučí ji odpočívat.

Předporodní kurzy

Předporodní příprava

Předporodní příprava je určena pro všechny maminky ve všech obdobích těhotenství. Je možné je navštěvovat sama nebo i s partnerem nebo s někým blízkým, kdo partnera nahradí. Všechny tyto kurzy se dělí na teoretickou část a na část praktickou. V teoretické části se probírá celé těhotenství, tak jak jde po jednotlivých měsících. Dozvíte se, jak** miminko** přibírá, jak se vyvíjí se, kdy je možné cítit pohyby, kdy se pozná, zda to bude kluk či holka. Pak samozřejmě se dozvíte, jak se bude měnit vaše tělo, tedy jak budete asi přibírat, jak bude růst vaše bříško, co vše vás může potkat, jak se máte stravovat a také oblékat. Mimo to se dozvíte i o tom, jak probíhá porod a jaké se nabízejí možnosti porodu. Proberete i výbavičku do porodnice, ať již pro sebe nebo pro dítě.

Otec jako podpora u porodu

Příprava k porodu zahrnuje i část, kdy se probírá, jak se porodu bude účastnit otec. Pro rodičku jen partner u porodu obrovskou podporou. Zvláště pokud se s ní účastnil předporodní přípravy a ví, co se od něho u porodu čeká. Základem je vždy psychická podpora a klid, a navození pohody. Samozřejmě nesmí otec být nervózní, ale naopak trpělivý. Vždyť je u porodu pro svou ženu. U porodu zúročí vše, co spolu nacvičili v předporodní přípravě. Dýchání, polohování, masáže.

Otec jako podpora u porodu

Těhotenské cvičení

Cvičení pro těhotné je praktickou částí předporodní přípravy. Žena by měla cvičit po celou dobu těhotenství. Je to důležité pro ni samotnou i pro její dítě. Cvičení poskytuje uvolnění, odstraní bolest, žena se zklidní a celkově je jí lépe. Cvičení pro těhotné rozhodně není náročné. Ostatně o to tu ani nejde. Jde o to, aby žena zásluhou cvičení měla celé těhotenství lehčí a zároveň byla dobře připravená k porodu. Pokud lékař nemá výhrady, může žena cvičit již od 12. týdne těhotenství až do porodu. Přičemž samotné cvičení je rozděleno podle toho, v kterém trimestru se maminka nachází a má především relaxační účinek. Důraz se klade na dechová cvičení, na cviky na posílení pánevního dna a na cviky na uvolnění bederní páteře. Maminky v III. trimestru se pak učí správnému dýchání v první době porodní, nacvičují si porodní a úlevové polohy.

Cvičení maminek s miminkem

Pro miminko je důležité cvičit hned, jak to půjde. Nejde samozřejmě o nějaké velké cviky. Jde především o kontakt, o stimulaci dítěte. Vše, co v této době děláte, se vám později mnohonásobně vrátí. Vhodné je navštěvovat některý z kurzů, kde se s takto malými dětmi cvičí. Zde se setkáte s dalšími maminkami a miminky, což je velmi příjemné. Nejde totiž pouze o cvičení, ale i o kontakt, který ženám na mateřské dovolené často chybí. Tyto kurzy bývají více než příjemným posezením. Mimoto se zde probírají i problémy s kojením. To je pro řadu maminek velmi přínosné.

Cvičení miminek od 10. měsíce

Toto cvičení je již veselejší. Procvičuje se zde hrubá motorika dítěte, jemná motorika i první slůvka. První krůčky, cvičení, válení, sezení, couvání, hraní si s pomůckami. No ano, cvičení s dětmi v tomto období je vlastně stále jen hra. A v kurzu je o to příjemnější, že nejste sama. Je vás víc, můžete si zde sdělit své názory, trápení a také vám pomohou rady terapeutky.

Cvičení maminek v šestinedělí

Na chvíli se ještě vrátíme do období hned po porodu, do šestinedělí. Již v porodnici naučí ženu jak procvičovat břišní svaly, aby se dobře zavíjela děloha. Doma pak žena ve cvičení pokračuje. Může se později přihlásit opět do kurzu. Tam může cvičit se svým dítětem i sama se sebou. Je to účinné i prospěšné. Tělo se tak pomocí speciálních a účelných cviků vrací rychle do normálu. A věřte, že cvičení s dalšími maminkami si užijete mnohem lépe než doma a navíc se i zasmějete. To je po probděných nocích často nejlepší lék i uvolnění.

Cvičení maminek v šestinedělí

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id23133 (zdravotnimagazin.cz#10305)


Přidat komentář