Vhodná strava při kojení - Plzeň

Těhotenství je obvykle šťastným obdobím, nicméně je nutno pamatovat, že mimo čekání na vytoužené dítě je také potřeba dodržovat správnou výživu, aby vývoj plodu byl dokonalý.

Vhodná strava při kojení - Plzeň

Mladé maminky, které jsou krátce po porodu, musí pamatovat nejen na to, že jsou zodpovědné za své novorozeně, ale také to, že všechno co pozřou, má také vliv na vývoj i život toho malého drobečka. Jestliže toužíte po tom, a to jako matka jistě kladete dost vysoko při svých aktuálních požadavcích, aby vaše dítě bylo zdravé a dobře se po celou dobu svého růstu vyvíjelo, pak je nezbytné se zaměřit nejen na to, co přímo maličkému podáváme, ale pamatovat hned v prvopočátcích na to, že cokoli, co jako novopečená matka sníte, pak také pozře vše miminko.

To, co jíte, jí i vaše dítě

Proto vždy nezapomínejte na to, aby vaše strava byla zdravá a pestrá současně. Aby byla vyvážená a vyvarujte se takových „pochutin“ jako jsou kofein, nikotin (!), alkohol, ale také mnoho zbytečných cukrů a tak dále. Raději si všímejte zdravější stravy, plnou na vitamíny, ovoce, ale také mléčné výrobky. To, co se zdá jako zanedbatelné, je dost důležité pro správný vývoj vašeho miminka a bez potřebných vitamínů, minerálů a dalších látek to nepůjde tak, jak si přejete, jak žádáte, tedy pro plné zdraví vašeho maličkého miminka.

Porodem to nekončí

Když se žena rozhodne být matkou, neznamená to, že postačí pouze do porodu zdržet se nezdravých věcí, včetně alkoholu, ale i jiných neřestí, včetně ponocování, a dalších požitků, které zrovna zdravému způsobu života nelichotí. Navíc je potřeba myslet na to, že právě v tuto chvíli, krátce po porodu a v době kojení je nutné se zdravou stravou nepolevovat, ale spíše upevnit v tom, aby vaše maličké dostalo vše, co potřebuje.

Co je nutné při kojení neopomenout

Existují body, které byste jako novopečená matka měla dodržovat a pamatovat na to, že ke správné životosprávě svého malého miminka, je to potřeba.

Pravidelný pitný režim Plzeň

Dostatečně pít je při kojení nezbytné, protože to je prostředek k tomu, aby se mléko lépe tvořilo a také ho bylo dostatek. U každé maminky je to sice často rozdílné, ale obecně základ je jasný – dostatečný pitný režim, ale kde je nutno pamatovat na to, že některé nápoje jsou v tomto ohledu zcela passé. Určitě se musíte vyhýbat syceným nápojům, o alkoholu se snad není ani potřeba zmiňovat. Také by čerstvá maminka neměla pít ovocné džusy, tedy ty 100%, jelikož kvalitní ovocné šťávy pak způsobují dítěti nadýmání. Pokud máte ráda teplý čaj, raději pijte ten, než studené nápoje a také nejsou příliš dobré slazené limonády, protože obsahují zbytečně moc cukrů. Nejlepší variantou je tak teplý ovocný čaj bez sladidel.

Pravidelný režim stravovací Plzeň

Je nezbytně nutné také dodržovat pravidelný stravovací režim. To je důležité nejen pro zdraví vlastního těla, ale také malého kojence. Opět je nutno zmínit, že cokoli, co přijmete do svého těla, pak i dostává vaše malé dítko. I když je to nejspíš zpočátku dost složité, si udělat na pravidelné jídlo čas, pak je to nezbytně nutné. Uvědomte si, že pokud nebude vaše strava pestrá a bohatá na dost vitamínů a jiných potřebných látek, pak to samé dostane i vaše dítě, které potřebuje správný vývoj. Jestliže máte pocit, že nestíháte vařit a tak nemáte ani čas na správné jídlo, pak si předem navařte více a dopředu, klidně i zamrazte, třeba polévku. Pak jen stačí vytáhnout a nechat ohřát.

Pozor na cukry

Pokud se stanete matkou, pak obzvlášť musíte pamatovat na to, že příliš mnoho cukru v těle není dobré pro celkové zdraví, ale především jde o to, že cukr v těle spotřebovává vápník, což není dobré pro zdraví a zvláště kosti. Vápník je jedním ze stavebních kamenů pro správné a pevné kosti, zuby. To potřebujete jak vy, jako matka, tak především to malé, kterému se kosti a zuby vyvíjí a tak potřebuje dobrý základ ke správnému fungování. Jestliže budete více konzumovat sladkosti, pak se to projeví zvýšenou kazivostí zubů, ale i zvýšenou únavou, nejspíš se zhorší i kvalita vlasů. Cukry pokud možno omezte na minimum, a jestliže si nedovedete bez sladidel představit život, pak slaďte přírodními sladidly, jako je stévie.

Pozor na to, co nadýmá

Potraviny, které způsobují nepříjemné nadýmání, což je dost nepříjemné jako pro vás, ale tak i pro vaše dítě. Jak už bylo uvedeno, všechno, co spořádáte, pak má vliv i na vaše dítě a to se bude projevovat právě třeba nadýmáním, ale i bolestmi bříška, takže bude děťátko nevrlé, často plakat a nic nebude pomáhat. Doporučení je tedy vynechat bílé a čerstvé pečivo, také luštěniny, některé druhy zeleniny a především také kynuté těsto. Nemusíte se vzdávat těchto potravin na celou dobu kojení, postačí je vynechat úplně na začátku, a po čase postupně přidávat, zkoušet, co dítěti bude vadit, a tak.

Alergeny mohou udělat problémy

Přílišně kořeněné potraviny, ale i citrusy, dokonce i některé druhy ořechů. Někdy mohou paseku nadělat jahody a také možná překvapivě až moc léčivých výrobků. I zde tak platí pravidlo, že všeho moc škodí, takže i přesto, že máte pocit, jak moc potřebujete vápníků, střídmost je namístě. I zde je nutno pamatovat na to, že zmíněné potraviny je potřeba zpočátku vynechat a postupně zařazovat do jídelníčku. Pak sledujte reakci miminka.

Zakázané potraviny a nápoje

Absolutně zakázaný je alkohol, nejen při těhotenství, ale i při kojení. Je pravdou, že malé pivo může podporovat tvorbu mléka a červené víno je zas potřebné pro obecně dobrou tvorbu červených krvinek. Občas je možné si trošku alkoholu dopřát, ale pořád je potřeba pamatovat na to, že se jedná o maximálně jednu sklenku a to dost výjimečně. Další zakázanou potravinou, nebo spíše nápojem je konzumace kofeinových nápojů. Nejen káva, ale i zelený čaj, či čokoláda může u miminka způsobovat neklidný spánek, i neklid a třeba i celkové podráždění. Tyto potraviny je potřeba zcela omezit, pokud je to možné.

Hubneme po porodu

Dost novopečených maminek má obavy z kil po porodu. Pokud se jich chcete zbavit, jistě budete mít dost šancí, zvláště až se váš drobek začne pohybovat. Je dobré jíst střídmě, ale hubnutí a především nějaké redukční diety by měly být pro vás zcela passé. Drastické hubnutí nepřispěje ani vám, a už vůbec ne malému dítku. Ve chvíli, kdy jste matka, pamatujte, že jste zodpovědná i za své dítě. Hubnutí může jít postupně a pomalu, ale nevynechávat důležité produkty.

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id29583 (ck#562)


Přidat komentář