Čím správně vyživovat svůj mozek

Mozek je z velké části složen z tuku. Základní stavebním prvkem mozku a nervových buněk je nenasycená mastná kyselina DHA a kyselina linoleová - ALA. Tyto látky zajišťují rychlé šíření informací v mozku a tím i snadnější zapamatování.

Stavební kameny mozku

Mozek je z velké části složen z tuku. Základní stavebním prvkem mozku a nervových buněk je nenasycená mastná kyselina DHA a kyselina linoleová - ALA. Tyto látky zajišťují rychlé šíření informací v mozku a tím i snadnější zapamatování a učení se novým dovednostem. Výzkum prokázal, že nenasycené mastné kyseliny zmírňují kolísání nálad a zvyšují sportovní výkon.

Aby tedy náš mozek mohl správně fungovat, je třeba přijímat z potravy dostatek těchto kyselin. Dobře fungující mozek ale vyžaduje dobře fungující nervovou soustavu a ta je zase podmíněna dostatkem vitamínů skupiny B.

Kyselina ALA

Odkud čerpat kyselinu linoleovou? ALA se vyskytuje v rostlinných olejích a oříšcích jako jsou arašídy a vlašské ořechy.

Kyselina DHA

Bohatým zdrojem kyseliny DHA je rybí maso. Dejte si alespoň dvě porce týdně. Pro novorozence je zdrojem DHA mateřské mléko.

Vitamín - skupiny B

Hlavními zdroji vitaminů skupiny B jsou hlavně obiloviny (celozrnné pečivo), luštěniny, ořechy, sója, listová zelenina, mléko a maso.

proč jsou důležité vitamíny skupiny B

  • Vitamín B1 - thiamin

    Chrání nervy před onemocněním, působí proti náladovosti a depresím. Pozitivně působí na schopnost soustředit se, proto se často přidává do energy drinků. Je důležitý pro dobrou paměť.

  • Vitamín B3 - niacin

    Bez vitamínu B3 nemůže mozek pracovat. Napomáhá při likvidaci tuků a cholesterolu v těle.

  • Vitamín B4 - kyselina listová

    Kyselina listová celkově posiluje nervový systém.

  • Vitamín B6 - pyridoxin B6

    Posiluje koncentraci a nervy, tudíž dokáže omezit i nervozitu.

  • Vitamín B12 - kobalamin

    Vitamín B12 se doslova podílí na dobré náladě, zmírňuje stres a zabraňuje depresím.

Na co si dejte pozor

Pozor! Protože jsou „béčka” rozpustná ve vodě a z organismu brzy odchází, je třeba je přijímat pravidelně. Málokdo si také uvědomuje, že spousta potravin vstřebávání vitamínů skupiny B brání. Jedná se zejména o rafinovaný cukr, bílou mouku, alkohol, kofein, a čaj.

Posilovače paměti

Pokud hledáte posilovače paměti mezi bylinkami, nejlepším adeptem na strážce paměti je rostlina Ginko biloba neboli Jinan dvojlaločný. Obsahuje látky, které zvyšují přísun krve do mozku, chrání mozkové buňky a dodávají jim kyslík a tím i dostatek energie. Ginko bilobu najdete např.

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id21688 (zdravotnimagazin.cz#5152)


Přidat komentář