Francouzské stravování

Z francouzské kuchyně můžete lehce sestavit zdravou a chutnou dietu. Stejně jako francouzi si ke každému jídlu naložte velké množství čerstvé zeleniny s bylinkovou zálivkou.

Cesta k úspěchu ve stravování

  • Zvykněte si na malé porce jídla. Ve Francii se servírují mnohem menší porce (typický croissant má poloviční váhu než český loupák) a přílohy mají spíše jen doplňující funkci – nedostanete kopu brambor, ale jen hlízu nebo dvě.

  • Dezert bývá v podobě sýra – nesníte však celý kotouč, pouze jedno sousto.

  • Ve Francii jde u večeře spíše o společný požitek z jídla a konverzaci než o předimenzované talíře dobrot. Večeře začíná aperitivem, doprovázeným olivami. Neusedají tedy ke stolu vyhládlí. Typicky české – „kdo je první, ten je král” tady absolutně neplatí.

  • Jídlo u televize také nepřichází v úvahu. Francouzská rodina spolu u jídla hodně mluví, mezi jednotlivými sousty jsou delší pauzy a lidé jsou zasyceni dříve než při rychlém polykání.

  • Většina Francouzů sní své hlavní jídlo v poledne. Večer už zbývá jen malá večeře. Nespí tudíž s přeplněným žaludkem.

  • Svačiny nebrat. Francouzi se dosyta najedí při hlavních jídlech, nestane se jim tedy, že mají chvíli po obědě ještě na něco chuť. Pokud se v jídle omezujete, máte častěji hlad a ve výsledku toho spořádáte mnohem více.

Zdravý životní styl

Vycvičte své tělo k tomu, aby očekávalo hlavní chod pouze v poledne, opravdu si jej ale dopřejte. Dobroty si dopřávejte každý den, ale jen v malých dávkách. Nestane se vám, že sníte na posezení celý závin. U jídla vždycky seďte a používejte kompletní příbor.

  • Stačí jen přizpůsobit životní styl, o stravování přemýšlet a nedělat si z jídla jen potřebu, po které se tloustne. Jídlo je přece požitek. U rodinného oběda nemyslete na to, kolik přiberete, když si přidáte těstoviny, ale na to, s kým svůj oběd prožíváte.

Jezte s láskou

Z francouzské kuchyně můžete lehce sestavit zdravou a chutnou dietu. Stejně jako francouzi si ke každému jídlu naložte velké množství čerstvé zeleniny (francouzi milují hlavně chřest, artyčoky, baklažán, fazolové lusky nebo čekanku) s bylinkovou zálivkou. Zeleninu konzumujte v syrovém stavu, jen vyjímečně ji upravujte dušením nebo zapékáním.

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id22343 (zdravotnimagazin.cz#6877)


Přidat komentář