Hubnutí a zdravá výživa - Praha 4

Správnou životosprávou si můžeme prodloužit a zkvalitnit život. Pravidelná, vyvážená strava a dostatek pohybu jsou velice důležité. Zabraňují především vzniku otylosti a s tím spojených nemocí srdce a krevního oběhu.

Zdravá výživa

Zdravá výživa udržuje organismus v rovnováze (homeostázi). Měla by obsahovat vyvážené množství živin, dostatek vody a hlavně ovoce a zeleninu. Pokud toto není dodržováno, je organismus náchylný k chronickým chorobám. K nejčastějším patří onemocnění srdce, obezita, cukrovka a rakovina. Zdravá výživa by měla být samozřejmostí u dětí a těhotných žen.

Zdraví je to nejdůležitější, co máme. Mnozí z nás si to však neuvědomují a žijí nezdravým životním stylem. Ten se však dříve nebo později projeví a ovlivní zbytek našeho života. Také dnešní uspěchaná doba má na nás negativní vliv.

V posledních dvou desetiletích proto vznikly poradny správného životního stylu, prodejny zdravé výživy a další místa, která můžeme využít, pokud se rozhodneme žít zdravě.

Studio zdravého životního stylu je jedním z mála studií, které poskytují komplexní služby nejen v rámci zdravého životního stylu. Mimo jiné zde výživová poradkyně Anna Poštulková poskytuje:

  • galvanizaci obličeje proti vráskám

  • výrobky AGE LOCK (= zamknutí věku - vysoce kvalitní kosmetika)

  • formování postavy galvanickým proudem/celulitida, hubnutí/galvanizace galvanickou žehličkou

  • analýzu zdravotního stavu přes počítač (ukazuje nutriční hodnoty) a měření BMI

  • test životního stylu zdarma(měří tuky, váhu, BMI,..)

  • detoxikaci organismu

  • masážní a akupresurní přístroj

  • parní box

  • parní bylinnou lázeň (harmonizuje tělo i mysl)

  • Ceragem (zdravotní pomůcka)

  • masáže (zdravotní, odblokování krční páteře, reflexní terapie, lávové kameny, medové masáže)

Významná role rehabilitačního trenéra v životě člověka

Když se řekne: "zdravý životní styl", většina z nás si představí úpravu stravovacích návyků do podoby jídelníčku s převahou ovoce a zeleniny, doplňky stravy, diety nebo pohyb. Běžně známé je tvrzení většiny výživových poradců, že bez zdravého pohybu nelze udržet harmonii a rovnováhu těla i ducha, ale málokdo se pozastaví nad nezbytností znalosti onoho zdravého pohybování.

Dnes ještě stále platí, že když cvičení nepřináší bolest, není to „ono“. Bolest je ukazatelem námahy a námaha je cena za zdraví. Bolest je však většinou energie vynaložená špatným směrem, a proto není divu, že většina prvotních nadšenců do „zdravého pohybu“ své úsilí po čase vzdá.

Avšak často vyzdvihované odhodlání začít na své postavě pracovat a vědomá realizace konkrétního cvičení či formování, požadované výsledky nezaručí. Naopak mohou vést k bolestivým odezvám těla. Dokud člověk rozhodnutý vykonávat určitou pohybovou aktivitu nebude obeznámen o veškerých rizicích neuváženého pohybování, veškeré úsilí může být ztraceno těžkým ublížením na zdraví a v nejhorším případě nenávratně léčitelným.

Poměrně novodobý pojem - rehabilitační trenér spoustě lidem nic neříká, a tak se cvičení bez předchozího naslouchání odbornému vedení vykládá zatvrzelými postoji výše zmíněných tvrzení. Stále netušíte, proč se na rehabilitačního trenéra obrátit? Ptáte se, kde opravdového profesionála ve svém oboru najít? Máme pro Vás bližší informace i tip!

Rehabilitační trenér

Pracuje obdobným způsobem, jako osobní trenér v posilovně s tím rozdílem, že z hlediska odborných znalostí rehabilitačních cvičení a celostní medicíny se specializuje na pomoc opoře těla konkrétního člověka k dosažení zdraví prospěšnému a bezbolestnému pohybování přinášející skutečně blahodárné a revitalizující účinky daného pohybu.

Počínaje identifikace problémů těla, návratem ke správným držením těla v běžném životě a správným provedením jednotlivých cviků konče, přináší cenné informace o možnostech našeho těla. Na míru sestaví vyhovující pohybování, aby bylo rovněž předcházeno nejrůznějším úrazům. V tom nám mohou pomoci např. psychosomatická cvičení, v nichž se přirozeně pojí aktivní fyzický pohyb s tvořivou psychickou činností, jež se stávají pramenem nenucené krásy, radosti a zdraví.

Doporučujeme Vám poznamenat si kontaktní informace na výbornou rehabilitační trenérku a výživovou poradkyni preferující individuální přístup, paní Annu Poštulkovou: tel.: 721666346; mail: profimasaze@seznam.cz, která Vás provede skutečnou cestou zdravého životního stylu. Své zaměstnání vykonává s přirozeným odhodláním a cítěním nejen proto, že vyrůstala v rodině lékařů, ale pomáhání druhým činí paní Annu šťastnou a spokojenou. Dovolíme si citovat zajímavý postřeh paní Anny rezonující s rčením: "kovářova kobyla chodí bosa" a interpretující skutečnost povolání zdravotního pracovníka:

"K realizaci salonu zdravého životního stylu významně přispělo mé zděšení z postupně zhoršujícího se stavu obyvatelstva. Postupem času jsem však zjistila, že s těžkými problémy fyzického stavu těla se paradoxně doposud potýkáme především my, zdravotní pracovníci", říká se smíchem paní Anna.

Obezita

V současné době prudce roste počet osob trpících obezitou. Touto chorobou dnes trpí nejen dospělí, ale stále častěji se s ní setkáváme i u dětí. Určuje nám ji body mass index, který přesahuje u obézních lidí hodnotu 30 a objem pasu je větší než 102 cm u mužů a 88 cm u žen. K hlavním příčinám obezity patří nadměrná chuť k jídlu, deprese a nedostatek pohybu. Vliv na zvýšení tělesné hmotnosti může však mít i mateřství, hypofunkce štítné žlázy a nadbytek estrogenů.

Nízkokalorická dieta

Ke snížení nadváhy nám slouží redukční nízkokalorická dieta. Ta je založena na zmenšení energetické hodnoty potravy. Hodnota redukce 500 – 1000 kcal by měla znamenat úbytek hmotnosti o 2 – 4 kg, omezení o 1000 – 1500 kcal a snížení váhy o 4 až 6 kg. Krátkodobé lze omezit energetickou hodnotu stravy na 500 – 800 kcal. Toto opatření by však nemělo trvat déle než měsíc. U extrémně obézních jedinců se doporučuje několikadenní hladovka. Ta by však měla probíhat pod lékařským dohledem a za pravidelného přísunu vitamínů a minerálů obsažených v náhradě stravy.

Bulimie a anorexie - nebezpečné způsoby hubnutí

Bulimie je porucha příjmu potravy. Spočívá v přejídání a následném vyvrhnutí konzumované potravy pod tíhou strachu ze ztloustnutí. Může jít i o umělé vyvolávání průjmu pomocí anorektik či jiných látek používaných k hubnutí. Tato porucha se objevuje hlavně u mladých dívek, ale nebývá výjimkou ani u dospělých žen a mužů. Toto psychické onemocnění způsobuje stárnutí kůže, vypadávání nehtů a zubů či dokonce může zapříčinit slepotu.

Anorexie je další stravovací poruchou. Jedná se o chronický odpor k jídlu. Nemocný nemá pocit hladu a při konzumaci potravy se mu dělá špatně.

Celulitida, strie a jak je zmírnit

Především u žen se projevuje nadměrné hromadění tukové tkáně a s tím spojené stárnutí podkožního vaziva zvané celulitida. Nejčastěji se objevuje na zadní straně hýždí. Celulitida je závislá na aktivitě lymfatického systému. Příčinou jejího vzniku můžou být poruchy krevního oběhu, nedostatek pohybu a nadměrná konzumace kalorických potravin. Rovněž nadváha a zvýšená konzumace kávy a alkoholu mají neblahý vliv na vznik tohoto onemocnění. Na formování celulitidy se podílejí pohlavní hormony – estrogen a progesteron. Kromě hýždí dochází k nadměrnému ukládání tuků také v oblasti stehen, břicha a boků, což způsobuje nehezký vzhled postižených partií. Jako vhodná obrana proti celulitidě se doporučuje pohyb – procházky, běh, tanec či plavání. V naší stravě bychom měli snížit obsah cukrů, sladkostí, chipsů a bílého pečiva. Námi konzumované potraviny by se naopak měli skládat z většího množství čerstvé zeleniny, nízkotučných jogurtů, ovoce, ryb a strukovin. Zmírnit celulitidu lze i pomocí kosmetických přípravků.

Strie patří spolu s celulitidou k nejrozšířenějším kosmetickým problémům. Projevují se jako malé jizvy na pokožce především v problémových partiích. Ty se postupně mění na červenou nebo bílou barvu. Vznikají nejčastěji v těhotenství. Kůže se v tomto období napíná a vznikají na ní trhliny. Proto se doporučuje v těhotenství obzvlášť dbát o pokožku a každodenně mazat problémové partie. Vznik strií může také způsobit rychlé přibírání na váze.

Ochranou proti striím je používání krémů a mastí zvyšující elasticitu kůže. Tyto přípravky by měly obsahovat kyselinu hyaluronovou a elastin. Léčit by se měly záhy po objevení, kdy jejich odstranění je značně snazší. Odstranit se dají i pomocí laseru.

Vitamíny - pravidelná součást stravy

Vitamíny by měly být** pravidelnou součástí naší stravy**. V lidském organismu plní funkci katalyzátoru biochemických reakcí. Pomáhají při metabolismu bílkovin, tuků a cukrů. Dnes rozlišujeme 13 základních druhů vitamínů.

Vitamín A

Vitamín A je rozpustný v tucích. Vyskytuje se ve dvou formách – retinol a 3 – dehydroretinol. Vitamín A je nutný pro tvorbu rodopsinu. Tento zrakový pigment využíváme za špatného světla, proto jeho nedostatek může vést až k šerosleposti. Jeho zdroji jsou především rybí tuk, játra, mrkev, zelené a žluté listy, kapusta, petrželová a kedlubnová nať, meruňky, zelí, brokolice a kukuřice. Vitamín A však najdeme i v dýni, máslu, vaječném žloutku, mléku či třešních.

Vitamín B

Vitamínům skupiny B se obecně říká B – komplex. Jsou rozpustné ve vodě a hrají rozhodující úlohu při správném fungování metabolismu.

Vitamín C

Steroidní hormonální prekurzory jsou označovány jako kalciferoly nebo také jako vitamín C. Jsou výchozí látkou pro syntézu kalcitriolu. Tento hormon se rozhodující mírou podílí na látkové přeměně vápníku a fosforu. Vitamín C se tvoří v kůži působením slunečních paprsků. V potravinách ho najdeme v rybím tuku, játrech, vaječném žloutku a mléku.

Vitamín E

Názvem vitamín E pojmenováváme skupinu tokoferolů. Ty mají funkci antioxidantů chránící buněčné membrány před poškozením volnými radikály. Najdeme je v pšeničných klíčcích, másle, burských oříšcích, sóji, salátu a mase savců.

Vitamín K

Na dobrou srážlivost krve má vliv vitamín K. Prospěšný je ale také v procesu mineralizace kostí, buněčného růstu a při metabolismu proteinů cévní stěny.

Rada na závěr

Správnou životosprávou si uchováme zdraví a předejdeme zdravotním problémům v pozdějším věku. V poradnách zdravé výživy nám poradí odborníci jak na to.

Doporučujeme Vám poznamenat si kontaktní informace na výbornou rehabilitační trenérku a výživovou poradkyni, paní Annu Poštulkovou: tel.: 721666346 a mail: profimasaze@seznam.cz, která Vás provede skutečnou cestou zdravého životního stylu.

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id23134 (zdravotnimagazin.cz#10306)


Přidat komentář