Imunita sídlí ve střevě

Střevo je osídleno různými mikroorganismy, z nichž nejpříznivější jsou probiotika a prebiotika. Hlavní část probiotické mikroflóry trávicího systému tvoří laktobacily – mléčné bakterie.

Přátelé střevní mikroflóry

Střevo je osídleno různými mikroorganismy, z nichž nejpříznivější jsou probiotika a prebiotika. Hlavní část probiotické mikroflóry trávicího systému tvoří laktobacily – mléčné bakterie. Chrání střeva před infekčními mikroby a posilují střevní peristaltiku.

Sladké potraviny

Laktobacily hrají důležitou roli ve zpracovávání sladkých potravin, konzumuje-li je člověk v nadměrném množství. Přesáhne-li ale toto množství únosnou mezi, nestačí pracovat ani laktobacily a vzniká pro střeva velmi nepříznivý stav – přemnožení kvasinek. Kvasinky jsou schopny rychle vyhubit všechny přátelské bakterie a nestrávené cukry a škroby se přeměňují na alkohol a aldehyd. Milovníci sladkého tak mají trvale zvýšenou hladinu alkoholu v cukru. Tento stav nepříznivě ovlivňuje játra, cévy a kolotoč zdravotních potíží se roztáčí.

Mimochodem aldehyd je látka rakovinotvorná. ## Vše s mírou - maso

Vlivem nadměrné konzumace sladkostí tedy ve střevech vznikají procesy narušující vaši imunitu a tím i celkové zdraví. Hnilobné procesy ale probíhají i při přemíře konzumace masa. Vznikající toxické látky zvyšují riziko rakoviny.

Nezbytná vláknina

Prebiotika jsou potravou pro střevní buňky. Dobře živené střevní buňky jsou vysoce odolné proti toxinům a udržují střevo ve formě. Mezi prebiotika patří také vláknina nezbytná pro správnou peristaltiku střev. Jejím nejlepším zdrojem je ovoce, zelenina a celozrnné výrobky.

Vyhubení celé střevní kultury

Zdravou střevní mikroflóru nepříznivě ovlivňuje také užívání antibiotik. Spolu s nimi proto raději zvyšte konzumaci probiotických a prebiotických potravin. Antibiotika dokáží vyhubit celou kulturu dobrých mikrobů.

Dlouhodobý stres

Nepříznivý dopad na funkci střev má také stres a dlouhodobé záporné emoce.

Střevní problém

Imunita může selhávat také v důsledku chybného metabolismu střev. Nejzávažnější jsou poruchy metabolismu živočišných tuků a bílkovin. Špatné zpracování živočišných tuků může vést k ateroskleróze, infarktu nebo mrtvici. Porucha metabolismu živočišných bílkovin může vést až k rakovině. Jak těmto poruchám předejít? Vyvarovat se přílišné konzumaci masa a tučné stravy.

Bible zdravých střev

  1. Omezte konzumaci jednoduchých cukrů. Sladkosti vyměňte za sušené ovoce.
  2. Zařaďte do svého jídelníčku probiotické potraviny. Vybírejte si hlavně mléčné kysané výrobky, které obsahují živou kulturu. Denně snězte minimálně jeden jogurt, kefír či podmáslí.
  3. Bílé pečivo vyměňte za celozrnné.
  4. Nepřehánějte to s konzumací masa.
  5. Věnujte se relaxaci a naučte se vypořádat se stresem.
  6. Vyvarujte se kouření a alkohol pijte jen ve velmi malém množství.
  7. V případě, že užíváte antibiotika, antikoncepci nebo trpíte průjmem, zvyšte příjem probiotik - třeba i ve formě tablet.
  8. Pamatujte, že vaší imunitě prospívá také česnek a cibule. Vaše střeva je milují!
  9. Také cvičení podporuje peristaltiku střev. Nemusíte být vrcholový sportovec, stačí když se místo hodinového sezení u televize půjdete projít.
  10. Pijte hodně vody.

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id21652 (zdravotnimagazin.cz#5026)


Přidat komentář