Minerální a vitaminové doplňky

Ideální by bylo, abyste své individuální potřeby konzultovali s lékařským odborníkem, který má znalosti v oboru výživy. Mnoho lidí však tuto možnost nemá, proto zde uvádíme seznam základních živin.

Potravinové doplňky

Jiní lékaři obhajují myšlenku co nejzdravěji se najíst a poté si dát umírněnou dávku potravinových doplňků jako bezpečnostní pojistku. Existuje několik důvodů pro druhou radu.

  • Často nejíme právě nejzdravěji.
  • Na rozdíl od kompostu a hnoje nedokážou hnojiva užívaná v posledních 50 letech v zemědělství nahradit celou řadu životně důležitých živin, jako je hořčík a selen, které jsou proto v obilí přítomny v daleko menší míře.
  • Mnoho vitamínů se ztrácí během skladování potravin.
  • Náš detoxikační systém se musí vypořádat s neustále rostoucím počtem chemických toxinů a potřebuje mnoho minerálních látek a vitaminů, aby proti nim mohl efektivně zakročit.

    Ideální by bylo, abyste své individuální potřeby konzultovali s lékařským odborníkem, který má znalosti v oboru výživy. Mnoho lidí však tuto možnost nemá, proto zde uvádíme seznam základních živin.

Přibalové letáky

Je-li to možné, kupujte přírodní, organické vitaminy s označením, že neobsahují kvasnice, laktózu, škrob, cukr a konzervanty. Je důležité dodržovat pokyny ohledně uskladnění a nepřekračovat doporučené denní dávky.

Některé minerální látky a vitaminy jsou ve velkých dávkách toxické a bezpečnou dávku lze překročit, užíváte-li doplňky z více než jednoho zdroje. Nedoplňujte pouze jednotlivé členy skupiny B vitaminů, protože fungují společně a jejich užívání by mělo být vyvážené.

Vitaminy rozpustné v tucích (vitamin A, D, E a K) byste měli užívat společně s jídlem obsahující tuk, protože tak podpoříte jejich vstřebávání.

Je-li to možné, zinek si berte jako poslední až před spaním. Pokud trpíte jakýmkoliv neduhem, užíváte pravidelně léky nebo jste těhotná žena, poraďte se se svým lékařem nebo odborníkem na výživu o užívání minerálních a vitaminových doplňků.

Tabilka vitmínů

Vitamin Doporučená dávka pro dospělé
Vitamin A 2500 - 5000 m.j.
Vitamin B1 5 - 10 mg
Vitamin B2 5 - 15 mg
Vitamin B3 10 - 50 mg
Vitamin B6 10 - 20 mg
Vitamin B12 20 - 100 mcg
Pantothenát 20 - 50 mg
Kyselina listová 400 - 600 mcg
Inosit 30 - 50 mg
Vitamin C 200 - 1000 mg
Vitamin E 60 - 400 m.j.
Vitamin D 50 - 400 m.j.
Biofllavonoidy 20 - 100 mg
Biotin 50 - 300 mcg
Kalcium 100 - 400 mg
Hořčík 100 - 200 mg
Železo 5 - 15 mg
Zinek 10 - 20 mg
Mangan 5 - 10 mg
Měď 1 - 3 mg
Chrom 50 - 100 mcg
Selen 50 - 100 mcg
Jód 50 - 100 mcg
Molybden 50 - 75 mcg
Bór 1 mg

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id21760 (zdravotnimagazin.cz#5340)


Přidat komentář