Sedíte celý den?

Snažte se vyhýbat asijským nudlovým polévkám. Bývají tučné, obsahují příliš "éček" a jsou nadměrně slané. Nevhodné jsou také polotovary, zalévající se horkou vodou (těstoviny či rýže v kelímku, atd.).

Zásady

Stačí dodržovat několik zásad zdravého stravování, návyků a mít nějaký ten pohyb. Je to přece vaše zdraví!

Správný pitný režim

Každý dospělý člověk by měl denně vypít asi dva litry tekutin, v horkých letních dnech ještě o litr víc. Právě při sedavém zaměstnání dbejte na minimum kalorií i v nápojích. Volte čistou vodu, ovocné a bylinkové čaje, minerální vody. Máte-li rádi kávu, vždy si k ní přidejte sklenici vody, abyste tekutiny doplnili.

Správně vyvážený oběd

Snažte se vyhýbat asijským nudlovým polévkám. Bývají tučné, obsahují příliš "éček" a jsou nadměrně slané. Nevhodné jsou také polotovary, zalévající se horkou vodou (těstoviny či rýže v kelímku, atd.). Volte raději čerstvé potraviny, noste si dostatek ovoce a zeleniny, není problém si den předem připravit doma něco dobrého a zdravého. Možností je i rozvoz jídel do domu nebo kanceláře - salát či méně kalorické hlavní jídlo se v nabídce vždycky najde.

Jezení v klidu

Jezte pravidelně, minimálně pětkrát denně. Během pracovní doby si rovnoměrně rozdělte porce jídla. Naučte se snídat. Intervaly mezi jídly by neměly být delší než tři hodiny. Neodbývejte se ve spěchu a najezte se v klidu. Doma byste po sedmé hodině už neměli jíst (tělo večer přepne na "pomalý" režim a potravu už nestihne strávit).

Svižná chůze

Na pravidelný pohyb nezapomínejte! U sedavého zaměstnání je hodně důležitý. Vyčleňte si minimálně dva dny v týdnu a zacvičte si. Dobrá je i svižná chůze cestou do práce a z práce. Během pracovní doby se několikrát protáhněte či projděte, vaše tělo změnu ocení.

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id22441 (zdravotnimagazin.cz#7076)


Přidat komentář