Strava během menopauzy

Ženy přicházejí do přechodu mezi 40—50 rokem. Menopauza probíhá naprosto individuálně a jedná se o velmi citlivé období plné změn. Tyto změny mohou trvat od dvou do celých deseti let.

Strava během menopauzy

Buďte svěží, zdravá a štíhlá i během menopauzy. Upravte svůj jídelníček a odlehčíte tělu i mysli. Není na tom nic složitého. Budete krásně vypadat a pocítíte lehkost života. Předejděte nepříznivým dopadům menopauzy a udržte si svou váhu.

Změna chutě u žen - omezit tuky

Problémem je fakt, že ženy v přechodu často mění své chutě. Konzumují více cukrů a tuků, protože jim to jejich chuťové buňky napovídají. To je však úplně opačný postup. Ženy by měly v tomto období omezit právě příjem cukru a tuků a nahradit je zeleninou. Měly by upřednostňovat nenasycené mastné kyseliny, které zabraňují zužování cév a podporují imunitu. Jsou obsaženy především v rostlinných tucích a rybách.

Změna chutě u žen - dostatek vápníku

Dobré je konzumovat větší množství vápníku ve stravě na podporu celistvosti kostí. Doporučená denní dávka se skrývá v osmi až deseti dekagramech tvrdého sýra. Je dobré si vápník dopřát večer, jelikož se ukládá během spánku. Tavený sýr není dobrým zdrojem vápníku. Obsahuje totiž fosfor, který naopak tělo vápníku zbavuje.

Klesání spotřeby energie

Čím je člověk starší, tím víc musí dbát na to, aby příjem jeho energie nebyl vyšší než výdej. Od třiceti let věku klesá každým rokem spotřebovaná energie o 2%.

Přibližná doba menopauzy

Ženy přicházejí do přechodu mezi 40—50 rokem. Menopauza probíhá naprosto individuálně a jedná se o velmi citlivé období plné změn. Tyto změny mohou trvat od dvou do celých deseti let. Ze zdravotního hlediska v této době roste nejen riziko kardiovaskulárních chorob, ale i odvápnění kostí, protože snížení hladiny estrogenu vede k jeho vyplavování. Ženy mají více problémy s trávením, bolí je klouby, a proto omezují pohybové aktivity.

Doporučené potraviny

  • rostlinné tuky, ryby, sýry, mák, sardinky, zelenina všeho druhu, luštěniny, citrusové ovoce proti návalům horka,
  • celozrnné pečivo jako zdroj vlákniny, sójové výrobky

    Období menopauzy je pro ženy většinou provázeno různými nepříjemnými jevy jak po psychické stránce, tak fyzické. Zkuste předejít zbytečným problémům a upravte si jídelníček. Tělo vám jistě bude vděčné i za potravinové doplňky.

    Na trhu se objevil nový výrobek určený pro ženy, které nechtějí přibrat v menopauze. Belasin je první přírodní přípravek speciálně vytvořený k regulaci tělesné hmotnosti před nástupem a v průběhu menopauzy.

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id22276 (zdravotnimagazin.cz#6730)


Přidat komentář